SPYSHOT: Honda Jazz generasi baru sedang diuji

SPYSHOT: Honda Jazz generasi baru sedang diuji

Honda Jazz generasi ketiga (GK), yang juga dikenali dengan nama Fit di beberapa pasaran lain, kini sudah beberapa tahun beredar. Dan, untuk itu, penggantinya juga sudah mula kelihatan sedang diuji di selatan Eropah.

Berdasarkan daripada apa yang dapat dilihat, secara umumnya bentuk Jazz masih dikekalkan, tetapi dengan keseimbangan yang berbeza. Dari sisi, cermin kecil pada A-pillar masih dikekalkan. Cermin sisi pula dialih sedikit kedudukannya.

Bagaimanapun agak sukar untuk melihat perubahan pada rekaan badan kendearaan ini kerana ia ditampal dengan pelekat samaran secara menyeluruh. Antara yang boleh dilihat dan diagak ialah potongan pada bahagian lampu utamanya yang kini lebih kecil. Di belakang, rekaan lampu menegak sebelum ini telah digantikan dengan rekaan lampu melintang pula.

SPYSHOT: Honda Jazz generasi baru sedang diuji

Ada laporan yang menyebut bahawa Jazz baru ini akan diperkenalkan pada 2020 nanti, dengan sistem janaan petrol dan hibrid – sistem hibridnya mungkin akan menggunakan versi terbaru yang ada pada model Insight terkini.

Varian elektrik juga kemungkinan akan diperkenalkan di pasaran penting seperti di China. Nikkei melaporkan model itu nanti akan mempunyai jarak perjalanan sekitar 300 km. Honda juga sudah bersedia untuk kerjasama dengan syarikat China, Contemporary Amperex Technology (CATL) untuk pembangunan kenderaan elektrik – kemungkinan Jazz EV.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required