GALERI: Honda Jazz, City, BR-V dan HR-V – White Orchid Pearl kini ganti warna solid Taffeta White

Untuk barisan model 2018, Honda Malaysia (HM) kini tidak lagi menawarkan warna Taffeta White untuk model Jazz, City, BR-V dan juga HR-V dalam brosur mereka. Jadi, untuk menggantikan warna tersebut, jenama berkenaan menggantikannya dengan satu lagi jenis putih dengan efek mutiara iaitu White Orchid Pearl.

Warna tersebut sebenarnya telah pun ditawarkan oleh Honda Malaysia sebelum ini, tetapi ia hanya pada model-model lebih premium iaitu Civic, Accord dan CR-V. Menurut HM lagi, penawaran ini adalah berdasarkan tinjauan terhadap penerimaan pembeli, di mana 38% pembeli Civic, 33% pembeli Accord dan 26% pembeli CR-V memilih warna premium berkenaan untuk kereta baharu mereka.

Selain kilaun mutiara, White Orchid Pearl mempunyai lapisan kekuningan diatas warna asas putih berkenaan, berbanding Taffeta White yang tampil sebagai warna putih solid biasa. Oleh itu, Honda Malaysia mengenakan bayaran lebihan bagi pembeli yang berminat untuk memilih warna baharu berkenaan.

Untuk model Jazz dan City bukan dari versi hibrid (model hibrid sememangnya diberikan pilihan warna ini sejak dilancarkan), pembeli yang berminat perlu menyediakan bayaran tambahan sebanyak RM120, manakala model BR-V dan HR-V yang lebih besar pula dikenakan sebanyak RM300. Jadi, sekiranya anda mahukan kereta Honda baharu anda dari model-model yang dinyatakan di atas dengan warna putih, anda perlu membayar lebih sedikit kerana warna solid Taffeta White kini tidak lagi ditawarkan.

GALERI: Honda Jazz 1.5 V 2018

GALERI: Honda City 1.5 S 2018

GALERI: Honda BR-V 1.5 E 2018

GALERI: Honda HR-V Mugen 2018

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required