Waze kini boleh digunakan melalui ciri Apple CarPlay

Waze telah mengumumkan bahawa perisian berkenaan kini telah disepadukan dengan Appla CarPlay. Sebagai antara aplikasi tunjuk arah untuk platform berkenaan, integrasi berkenaan akan membolehkan jutaan pengguna CarPlay untuk menggunakan Waze dengan lebih mudah, terus pada paparan dalam kenderaan mereka.

Sekiranya head unit kereta anda dilengkapi dengan ciri CarPlay, dan anda ada aplikasi Waze pada telefon pintar, anda hanya perlu sambungkan peranti itu ke kereta melalui kabel USB atau sambungan tanpa wayar agar Waze boleh dipaparkan pada skrin sentuh berkenaan. Integrasi ini memastikan semua ciri-ciri Waze disesuaikan secara khusus kepada sistem operasi CarPlay.

Semua ciri umum Waze dikekalkan. Anda boleh pergi terus laman utama atau cari senarai lokasi kegemaran yang diprogramkan, memeriksa laluan sebelum keluar, melaporkan sebarang kejadian dan menerima amaran audio atau visual.

Di Malaysia, Waze mempunyai pengguna bulanan seramai 5.9 juta orang, kebanyakannnya melalui telefon pintar. Integrasi Waze-CarPlay ini membolehkan pengguna iOS menggunakan aplikasi ini tanpa memerlukan mereka memasang pemegang telefon pada papan pemuka, atau memerhati laluan pada skrin telefon yang kecil. Bagi pengguna Android, mereka telah lama boleh menikmati ciri yang sama ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required