Porsche sahkan 911 Speedster Concept bakal diproduksi pada 2019 – hanya 1,948 unit dihasilkan

Porsche sahkan 911 Speedster Concept bakal diproduksi pada 2019 – hanya 1,948 unit dihasilkan

Porsche sudah mengesahkan 911 Speedster Concept bakal memasuki produksi pada separuh pertama 2019. Walau bagaimana pun, hanya 1,948 unit jentera dua-tempat duduk dengan bumbung yang boleh dibuka ini, yanga kan dihasilkan.

Kenapa 1,948 unit sahaja? Menurut Porsche, angka berkenaan mengingatkannya kepada prototaip Porsche 356 ‘No.1’ yang menerima pensijilan jalan raya pada 8 Jun 1948, di mana ia merupakan model pertama yang menggunakan nama ‘Porsche’ dan ia kekal sehingga beberapa dekad akan datang.

Pengumuman ini dibuat dalam Paris Motor Show yang membuka tirainya, malahan Porsche turut mendedahkan versi yang disemak semula dari model konsep yang diperkenalkan pada Jun lepas. Untuk kali ini, jentera dengan kemasan warna Guards Red seperti mana model 911 Speedster 1988 (siri G), di samping roda 21-inci dengan rekaan yang lebih menyerlah.

Selain itu, kedua-dua cermin sisi berbentuk-Talbot dan juga penutup tangki minyak yang ditempatkan di tengah bonet – hadir dengan kemasan krom hitam dan platinum, sementara lampu nyalaan siang pula dilapisi warna merah untuk menyesuaikannya dengan warna luaran. Bagi dalamannya pula, upholstery kulit Aniline coklat cair bagi versi ‘Heritage’ pada model konsep telah digantikan dengan kulit hitam bersama kemasan merah.

Porsche sahkan 911 Speedster Concept bakal diproduksi pada 2019 – hanya 1,948 unit dihasilkan

Hanya beberapa unit sahaja akan ditawarkan dengan Heritage Design Package baharu, aksesori eksklusif oleh Porsche Exclusive yang membolehkan mereka mempersonafikasikan 911 Speedster mengikut spesifikasi pilihan masing-masing.

Di sebalik semakan ini, 911 Speedster Concept ini dihasilkan menggunakan casis 911 GT3. Malahan ia turut ditampilkan dengan enjin 4.0 liter enam-silinder yang mampu menghamburkan kuasa sehingga 500 hp pada 9,000 rpm, dan dipadankan dengan transmisi manual enam-kelakuan dan sistem ekzos titanium.

Kemasan fizikal termasuklah gentian karbon pada wing, penutup bonet hadapan dan belakang, bingkai tingkap yang lebih pendek, panel atas yang lebih rendah dan juga tingkap sisi yang lebih kecil. Mengikut tema Speedsterm penutup double-bubble ditampilkan pada belakang tempat duduk, dan jika hujan, bumbung tonneau cover boleh ditutup dengan pantas.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required