Land Rover Defender generasi seterusnya sedang diuji

Land Rover Defender generasi seterusnya sedang diuji

Awal tahun 2016 yang lalu, selepas lebih daripada 60 tahun, pengeluaran Land Rover Defender telah dihentikan dan ramai yang tertanya bagaimana agaknya bentuk model generasi seterusnya. Kini, anda boleh melihat antara gambar terawal Defender generasi baru melalui spyshot yang disiarkan sendiri oleh Land Rover ini.

Seperti yang boleh dilihat, Defender baru ini masih mempunyai bentuk berpetak, tapi mungkin ada yang berpendapat ia tidak mempunyai penampilan offroad seganas dulu. Jika anda ingat juga, ia mempunyai bentuk iras seperti Defender Concept 100 (DC100) yang pernah ditunjukkan tujuh tahun yang dulu. Disebabkan pelekat camouflage itu, mungkin pandangan sedikit terganggu, tapi apa pendapat ada dengan bentuknya ini?

Land Rover Defender generasi seterusnya sedang diuji

Dengan latar belakang Defender sebelum ini, model baru yang dipanggil menggunakan nama kod L663 ini dijangka akan mendapat banyak kelengkapan untuk jalan offroad. Sudah tentu, buat masa ini Land Rover masih belum mendedahkan apa-apa perincian lagi dan kita harus menunggu masa mereka sudah bersedia nanti.

Tetapi, syarikat itu ada mengeluarkan satu kenyataan yang memberitahu, “Jaguar Land Rover mempunyai pelbagai program kejuruteraan dan pembangunan teknologi. Kami masih belum dapat memberikan sebarang komen untuk program ini secara spesifik. Walaupun begitu, kami boleh mengesahkan program Defender sedang bergerak maju dan sudah sampai ke tahap pembangunan yang mengujakan.” Ada khabar angin juga mengatakan model ini akan dirasmikan pada tahun 2020.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required