Peugeot P2X guna platform dan enjin Mahindra Mojo?

Peugeot P2X guna platform dan enjin Mahindra Mojo?

Selain Honda, Peugeot juga menjadi satu lagi pengeluar yang memperkenalkan model baru di Paris Motor Show, dipanggil sebagai P2X. Pengeluar dari Perancis ini memang ada memasarkan motosikal di Eropah dalam waktu semasa ini, tetapi semuanya adalah jenis skuter, sementara yang menggunakan gear pula sudah dihentikan selama beberapa dekad.

Model yang dibawa ke Paris ini masih adalah satu konsep, dan menurut media dari India termasuk Rushlane, ia menggunakan asas daripada Mahindra Mojo – Mahindra sudah menjadi pemegang saham terbesar dalam syarikat Peugeot Motorcycle sejak beberapa tahun lalu.

Peugeot P2X diperkenalkan dalam dua versi iaitu roadster dan cafe racer, dan kedua-duanya menggunakan enjin 300 cc suntikan bahan api. Jika pada Mahindra Mojo, enjin ini mampu menghasilkan kuasa sebanyak 43 hp dan 30 Nm tork. Walaubagaimanapun, untuk Peugeot P2X ini, orang ramai boleh menjangka ia akan ditala semula oleh Peugeot untuk memberi lebih kuasa.

Semasa di Paris juga, Peugeot tidak mendedahkan perincian lengkap motosikal ini, dan ia sekadar dipamerkan sahaja di situ. Daripada apa yang boleh dilihat, ia menggunakan fork jenis USD dan satu brek cakera di hadapan, penghadang bahagian bawah enjin, dua penyerap hentak belakang dengan tabung gas serta meter jenis digital.

P2X Roadster (warna biru) mempunyai pemegang yang lebih tinggi serta rim jenis lidi manakala P2X Cafe Racer (warna putih) mempunyai pemegang jenis clip on yang lebih rendah, rim sports (kelihatan seperti saiz 17 inci) serta penghadang angin kecil di atas lampu hadapan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required