Range Rover Evoque baharu – teaser disiar, bakal didedahkan sepenuhnya di London minggu hadapan

Range Rover Evoque baharu – <em>teaser</em> disiar, bakal didedahkan sepenuhnya di London minggu hadapan

Percaya atau tidak, Range Rover Evoque sedia ada sudah pun berada lapan tahun dalam pasaran, itupun jika dikira sebagai model produksi – model konsep crossover ini yang digelar LRX Concept menampilkan rupa hampir sama dengan versi produksi sebenarnya telah pun membuat kemunculan pada tahun 2008.

Walaupun hadir sebagai model premium, Evoque telah berjaya dijual lebih dari 750,000 unit di seluruh dunia, dan sekarang masa yang sesuai untuk Land Rover memperkenalkan model generasi baharu SUV kompak tersebut.

Model generasi kedua Evoque sebenarnya bakal membuat kemunculan sulung global pada 22 November ini di kota London. Serentak dengan pengumuman tersebut, jenama British berkenaan turut menyiarkan imej teaser yang unik – memaparkan arca berbentuk garis-garis badan model baharu tersebut yang diperbuat dari jalur logam, dalam skala sebenar.

Apa yang menarik lagi, arca ini dibuat dalam tiga warna iaitu tembaga, merah dan biru, serta telah diletakkan di tempat-tempat berkelas tinggi Britain sekitar London seperti di Kensington dan Chelsea. Kesemua arca tersebut dihasilkan sendiri oleh pasukan sebenar yang membuat rekaan Evoque baharu berkenaan. Ia direka dengan falsafah “reductive design”, menghasilkan bentuk badan SUV yang begitu elegan.

“Jalur logam ini telah dihasilkan sebagai prebiu kepada Evoque baharu – yang melambangkan pendekatan rekaan modenis Range Rover. Di mana tempat yang lebih baik untuk mempamerkan arca unik ini selain dari di pusat bandar London – salah satu bandar yang terbaik di dunia,” kata ketua pegawai rekaan Land Rover Gerry McGovern.

Menurut jenama tersebut, Evoque generasi baharu ini menjanjikan impak yang sama dengan model asal terdahulu, memperkenalkan standard baharu untuk rekaan, kebolehan dan kemampanan.

Menurut laporan Autocar, model ini diasaskan dari platform yang ditingkat taraf secara signifikant digelar Premium Transverse Architecture, menawarkan keselesaan yang dan lebih diperhalusi yang dapat dicapai menerusi kerangka yang lebih tegar. Aerodinamik yang lebih baik dan juga teknologi bonet ‘see-through‘ pada kereta ini membolehkan geseran dan bunyi angin dapat dikurangkan sebanyak 10%.

GALERI: Spyshot Range Rover Evoque generasi kedua

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required