Honda telah mendedahkan satu lagi model konsep Mugen untuk hatchback segmen-B Jazz pada Kuala Lumpur International Motor Show (KLIMS) tahun ini. Versi kali ini kelihatan lebih ekstrem berbanding satu lagi konsep yang didedahkan tahun lalu, dan ia hadir dengan warna Passion Red Pearl sama seperti crossover HR-V RS.

Versi kali ini hadir dengan bampar hadapan yang lebih seperti kapal angkasa, menampilkan lampu kabus bulat dan juga sepasang lubang kembar tiga pada bahagian bawah – dua daripadanya menempatkan lampu nyalaan siang LED.

Namun untuk ciri lain pada bahagian luaran – gril hadapan Mugen, rim-17 inci Mugen dengan tayar 205/45R17, spoiler belakang, skirt sisi dan juga bampar belakang adalah sama seperti versi sebelumnya.

Perbezaan lain pada versi ini berbanding prototaip Jazz Mugen sebelum ini termasuk satu lagi spoiler pada bahagian tengah pintu tailgate belakang datang dengan kemasan hitam, tiada jalur badan Mugen pada bahagian sisi, dan juga tiada tip ekzos berkembar pada bahagian belakang. Versi baharu ini turut tidak menampilkan perubahan pada bahagian dalaman.

Model konsep ini berkemungkinan akan dijelmakan sebagai model produksi pasaran Malaysia. Warna Passion Red Pearl ini juga mungkin akan ditawarkan pada pasaran tempatan sebagai tambahan dari warna sedia ada, atau mungkin ia akan hanya akan diberikan pada model Mugen sahaja pada masa akan datang. Versi sebenar tersebut juga dikatakan akan turut memberikan perubahan pada bahagian kabin.