Porsche 911 gen-992 bocor menjelang pelancaran

Porsche 911 gen-992 bocor menjelang pelancaran

Selepas beberapa hari Porsche mula menyebarkan kehadiran 911 serba baharu, foto rasmi bagi model generasi-992 telah pun bocor dan tersebar di Internet. Walau bagaimana pun, ini bukanlah suatu kejutan kerana perkara sebegini memang sering berlaku.

Bentuknya mungkin masih sama, tetapi bahagian hadapan dan belakangnya telah disemak semula. Malahan bamparnya kini lebih sporty dengan corong bentuk segi empat tepat pada sudut, tidak seperti unit trapezoidal yang ditampilkan pada gen-991.2.

Lain-lain ciri yang kelihatan pada bahagian hadapan termasuklah lampu utama bulat dengan lampu nyalaan siang LED, dan di seksyen tengah terletaknya perumah bagi pengesan untuk sistem bantuan pemandu dan keselamatan kenderaan.

Manakala bagi bahagian belakang pula, 911 mengambil inspirasi daripada adik-beradiknya yang lain dengan lampu belakang yang disambungkan oleh jaluran lampu iluminiasi. Selain itu, kluster juga berbentuk lebih kecil berbanding model sedia ada, dan dua corong ekzos pula dipisahkan dari antara satu sama lain dengan apron bawah yang direka semula untuk sambungan corong udara dan lampu kabus/reflektor yang lebih baik.

Tiada foto bahagian dalaman, namun spyshot sebelum ini mendedahkan ia lebih kurang sama dengan adik-beradiknya yang lain, termasuk paparan bagi kluster instrumen dan sistem infotainmen pada pemuka utama. Malahan ia juga ditampilkan dengan suis gear, tuil gear, rekaan roda stereng dan unit kawalan suhu baharu.

Bagi mengekalkan 911 dalam tradisinya, enjinnya akan terus ditempatkan pada gandar belakang, dengan kedua-dua bentangan roda-belakang dan pacuan semua-roda akan ditawarkan. Enjin pengecas turbo enam-silinder juga dijangka, dengan pilihan transmisi dwi-klac PDK lapan-kelajuan berbanding init tujuh-kelajuan yang ada pada model semasa – juga dengan manual tujuh-kelajuan.

GALERI: Ujian pembangunan Porsche 911 gen-992

GALERI: Spyshot Porsche 911 gen-992

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required