SPYSHOT: Porsche 911 generasi baharu terdedah, sedang diuji tanpa sebarang pelekat penyamaran

SPYSHOT: Porsche 911 generasi baharu terdedah, sedang diuji tanpa sebarang pelekat penyamaran

Generasi seterusnya untuk kereta sport ikonik Porsche 911 atau dikenali sebagai generasi 992 telah pun dilihat diuji tanpa apa-apa pelekat penyamaran. Sebelum ini, 911 tersebut telah pun dilihat berkeliaran dan dilihat mempunyai empat tip ekzos (model berwarna merah), manakala gambar terbaharu (unit berwarna biru) pula dilihat hanya mempunyai dua tip ekzos.

Ini mungkin kerana kedua-duanya adalah dari versi berlainan – versi lebih berkuasa dengan empat tip ekzos, sementara versi Carrera bagi unit yang berwarna biru.

Generasi 992 ini masih mengekalkan muka tradisi 911 dengan lampu berbentuk oval. Namun model terbaharu ini menampilkan bampar hadapan dengan liang udara yang lebih bersegi. Perubahan drastik dapat dilihat pada bahagian belakang di mana kluster lampu konvensional kini digantikan dengan lampu berbentuk jalur bersaiz penuh.

Porsche juga masih belum mengeluarkan apa-apa pengesahan berkenaan unit janakuasa untuk model generasi seterusnya tersebut, tetapi berkemungkinan versi Carrera akan terus dikuasakan dengan enjin boxer enam-silinder 3.0 liter petrol turbo seperti model sedia ada. Pilihan kotak gear manual dan klac berkembar automotik turut terus akan ditawarkan, bersama pilihan pacuan belakang atau semua roda.

Sehingga kini, tiada lagi rekaan dalaman untuk kereta sport baharu ini terdedah. Namun boleh dijangka ia mungkin tidak akan lari jauh dari rekaan pada SUV Cayenne dan model empat pintu Panamera – menampilkan rekaan Advanced Cockpit terdiri dari instrumen dengan takometer bersaiz besar pada bahagian tengah diapit dengan sepasang skrin digital.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required