Toyota Sienta facelift turut ditawarkan dengan pilihan lima-tempat duduk di Jepun – digelar Funbase

Toyota Sienta facelift turut ditawarkan dengan pilihan lima-tempat duduk di Jepun – digelar Funbase

MPV mini keluaran Toyota, Sienta, kini telah diberikan peningkatan bagi pasaran Jepun, malah ditampilkan beberapa ciri untuk meningkatkan kegunaannya.

Malahan Sienta turut ditawarkan dengan versi lima-tempat duduk, digelar Funbase. Bagi varian ini, barisan kedua boleh dibaringkan bagi memberikan ruang kargo yang rata dengan berukuran sehingga 2,065 mm panjang, di mana Toyota menyatakan ia cukup untuk memuatkan dua buah basikal bersaiz 26-inci tanpa mengeluarkan roda hadapannya.

Mengeluarkan barisan ketiga juga membolehkan ia menempatkan alasan besar di bawah lantai, dan juga enam “lubang utiliti” pada setia sisi bahagian but. Menggunakan palang dan cangkuk, ia membolehkan pengguna menggunakan beberapa aksesori daripada pengedar termasuk meja, penutup kargo atau net barangan. Model standard tiga-barisan – masih boleh didapati dengan bentangan enam- dan tujuh-tempat duduk.

Toyota Sienta facelift turut ditawarkan dengan pilihan lima-tempat duduk di Jepun – digelar Funbase

Selain itu, perubahan yang paling estetik melibatkan rekaan semula bampar hadapan yang disambungkan dengan gril paten-pemuka baharu, grafik lampu utama dan lampu belakang yang disemak semula serta penutup roda baharu. Malah ia juga didatangkan dengan pilihan warna dua tona baharu sama ada hitam atau coklat untuk bumbung, dengan warna baharu beige menjadikannya warna badan sebanyak 10 pilihan.

Lain-lain ciri baharu termasuklah fungsi baharu untuk sistem kemasukan tanpa kunci, jika butang kunci ditekan sementara pintu gelangsar akan ditutup, pintu akan automatik terkunci apabila ia ditutup. Malah terdapat juga amaran untuk bagasi yang akan mengingatkan pemandu sewaktu mematikan enjin bahawa bagasi (atau kanak-kanak) masih berada di tempat duduk belakang.

Akhir sekali, Toyota turut menambah pengesan pejalan kaki waktu siang kepada brek kecemasan sendiri Sistem Pra-Pelanggaran, sonar pelepasan pintar untuk melindungi penyalahgunaan pedal dan sistem kamera 360-sudut sebagai pilihan.

Pilihan enjin masih kekal dan termasuk enjin petrol 1.5 liter 109 PS/136 Nm yang dipadankan dengan CVT, serta model hibrid dengan enjin 74 PS/111 Nm, yang memberikan sistem kuasa keseluruhan sebanyak 101 PS.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required