Pengunjung Sunway Pyramid selepas ini tidak lagi perlu risau tentang tiket parkir dan sistem sedia ada untuk itu. Ini kerana, pengurusan bangunan berkenaan sedang menjalankan ujian awal sistem baru yang hanya akan mengimbas nombor plat kereta anda secara automatik- tiada lagi penggunaan tiket parkir.

Masih belum ada banyak maklumat berkaitan sistem berkenaan. Bagaimanapun pihak berkenaan ada kongsikan sebuah video bagaimana kereta hanya perlu dipandu masuk seperti biasa tanpa perlu berhenti untuk menekan butang atau mengambil tiket.

Dari video berkenaan, nampaknya proses berkenaan memang sangat memudahkan pengguna; kereta tak perlu berhenti sepenuhnya untuk tujuan itu, dan palang akan terus dibuka.

Ketika ini, belum dapat dipastikan sama ada sistem ini memerlukan aplikasi pintar sebagai antaramuka untuk membuat bayaran caj parkir yang dikenakan. Mungkin sama seperti apa yang kita pernah lihat dengan aplikasi Touch ‘n Go eWallet bagi pembayaran tol RFID.

Adakah surcaj akan turut dikenakan? Bagaimana pula dengan kenderaan yang menggunakan tulisan nomnor plat yang tidak mengikut piawaian, adakah sistem ini mampu untuk imbas juga? Semua ini masih belum dapat disahkan.