BMW 8 Series dilancarkan di Thailand – varian tunggal M850i xDrive Coupe berharga 12,999,000 baht

BMW 8 Series dilancarkan di Thailand – varian tunggal M850i xDrive Coupe berharga 12,999,000 baht

BMW 8 Series telah pun dilancarkan secara rasmi di Thailand, ditawarkan dalam varian tunggal M850i xDrive Coupe. Sport coupe ini ditawarkan pada harga 12,999,000 baht, atau pun RM1,652,108.

Dengan tanda harga setinggi itu, model ini datang dengan enjin 4.4 liter turbo-berkembar petrol V8 dengan kuasa 530 PS dan tork 750 Nm. Ia dipadankan dengan transmisi automatik Steptronic Sport lapan-kelajuan, dengan sistem pacuan semua-roda xDrive dan M sport yang menyalurkan kuasa ke semua roda.

Dengan hamburan kuasa tersebut, M850i xDrive Coupe mampu memecut dari 0-100 km/j dalam 3.7 saat, dan boleh mencapai kelajuan maksimum sehingga 250 km/j. Pakej yang didatangkan bersama varian ini termasuklah brek M Sport dan Adaptive M Suspension Professional, yang menyalurkan kestabilan olengan aktif dan Integral Active Steering iaitu untuk stereng gandar belakang.

Mengenai cirinya, M805i spesifikasi Thailand ini didatangkan dengan roda aloi M ringan 20-inci dan tayar berprofil 245/35 di hadapan dan 275/30 di belakang, BMW Laserlight (dengan bantuan lampu tinggi, pakej M Aerodynamic, BMW Individual high-gloss Shadow Line, M rear spoiler, dan pakej Driving Assistant.

Manakala untuk bahagian dalamnya, ia menampilkan tempat duduk berkuasa, haba dengan kemasan kulit BMW Individual ‘Merino’ yang boleh didapati dengan tiga skema warna bergantung pada pilihan kemasan luaran. Malah ia turut menawarkan pilihan BMW Individual headliner dalam kemasan Alcantara, kaca ‘CraftedClarity’, roda stereng kulit M Sport, Live Cockpit Professional, BMW Connected Drive, sistem bunyi Harmon Kardon dan unit paparan HUD.

GALERI: BMW 8 Series

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required