Ottimo VIZ110 dilancar di M’sia – kapcai 107 cc RM4.3k

Ottimo VIZ110 dilancar di M’sia – kapcai 107 cc RM4.3k

Satu lagi jenama baru tiba di Malaysia hari ini dengan pelancaran model pertamanya iaitu VIZ110 dilakukan di Kedah. Model ini adalah sebuah kapcai 110 cc, dijual pada harga RM4,288 tidak termasuk insurans dan bakal memberi saingan kepada model seperti Honda EX5, Honda Wave Alpha, Yamaha Lagenda, SYM Bonus dan beberapa lagi model lain.

Enjin yang digunakan pada VIZ110 ini adalah unit satu silinder penyejukan udara SOHC 107 cc (karburetor), yang dipadankan bersama kotak gear empat kelajuan dan mampu menghasilkan kuasa sebanyak 6.7 hp pada 8,000 rpm dan 6.9 Nm tork pada 6,000 rpm. Enjin ini juga mematuhi piawaian Euro 3 dan diiktiraf sebagai cekap tenaga (EEV).

Kemudiannya, model ini diperlengkap dengan fork teleskopik dan brek cakera bersama angkup dua piston di hadapan, dua penyerap hentak dan brek dram di belakang, lampu siang dan lampu penunjuk arah LED, tangki bahan api 3.6 liter, penghidup enjin tendang dan elektrik, soket pengecas USB dan rim 17 inci (tayar 70/90 di depan dan 80/90 di belakang.

Ada dua warna yang ditawarkan untuk VIZ110 iaitu Syinta Red dan Syantik Blue, dan ia didatangkan dengan jaminan dua tahun atau 20,000 km. Buat masa ini, demi memberikan tumpuan kepada keseluruhan khidmat untuk pengguna, Ottimo Technologies Sdn Bhd cuma mensasarkan penjualan di bahagian Utara Malaysia dengan terdapat 71 pusat jualan dan pusat sehenti yang akan dibuka di Aman Jaya tidak lama lagi.

Ottimo Technologies adalah sebuah syarikat yang baru ditubuhkan, dan tunjang utamanya adalah warga tempatan yang sudah lebih 20 tahun berada dalam industri termasuk syarikat pengeluar motosikal terkenal. Model yang dilancarkan ini bukanlah 100 peratus rekaan tempatan tetapi ada beberapa bahagian yang telah diubah untuk menyesuaikannya dengan cita rasa orang Malaysia dan pemasangannya dibuat di kilang Go Auto (pengimport dan pemasang model kereta Haval) di Gurun, Kedah.

Untuk tahun hadapan, Ottimo mensasarkan jualan sebanyak 300 unit VIZ110 sebulan dan mereka juga akan memperkenalkan sebuah lagi model yang merupakan skuter berenjin suntikan bahan api 150 cc. Sudah tentu, pada masa hadapan syarikat ini mensasarkan jualan yang lebih menyeluruh di seluruh Malaysia dan beberapa model lain juga akan dilancar.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

  • BayanMy on Dec 19, 2019 at 3:58 pm

    menarik design moto ini, cuma ada beberapa faktur iaitu tank minyak hamper tidak releven WALAUPUN penjimatan minyak..3.6L masih kecil sekiranya tank minyak itu 4.xL maka pasaran akan jadi baik…
    p/s: kami guna kupcai bukan hendak laju cantic…kami mahu alat senang ganti dan minyak tak berulang isi.

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required