Mazda 3 2019 tampil di Singapore Motor Show

Mazda 3 2019 tampil di Singapore Motor Show

Selepas beberapa bulan diperkenalkan di peringkat global, Mazda 3 serba baharu kini ditampilkan di Singapore Motor Show 2019 yang sedang berlangsung. Model generasi ke-empat ini dipertontonkan dengan versi sedan dan merupakan unit pemanduan sebelah-kiri.

Wajah baharu yang disaksikan ini adalah diinspirasikan oleh Kai Concept, dengan penggayaannya diserikan oleh lampu utama yang nipis serta gril yang lebih besar dan agresif. Selain itu, ia turut menampilkan corong pengambilan udara yang sempit, lampu kabus yang kecil, “lip” dan protrusions di sudut.

“Efek vortex” turut direka pada ukiran tepi seperti yang pernah dipertontonkan menerusi Vision Coupe, menghasilkan transisi linear pada lampu dan bebayang. Unit ini turut memilih roda 18-inci, dan bagi versi sedang, ia memiliki kemasan krom di sekeliling seksyen atas pada tingkap sisi.

Untuk bahagian belakang pula, lebih banyak sentuhan Kai Concept dijumpai di lampu belakang, dengan kemasan yang lebih terperinci antara elemen bulat pada setiap kluster. Sementara itu, pada but pula terdapat lip, dengan logo Mazda diposisikan di bahagian tengah. Paip ekzos berkembar juga ditampilkan.

Bagi kabinnya pula, kemasan dalaman dua-tingkat kelihatan pada papan pemuka dengan skrin infotainmen 8.8-inci di atas, dijanakan oleh sistem MZD Connect terkini. Di bawahnya pula terletak suis bagi sistem kawalan suhu, yang diposisikan sebaris dengan corong udara. Pada konsol tengah terletaknya tuil gear dan kawalan bagi sistem infotainmen.

Untuk pemandu, rekaan roda stereng dan kluster instrumen baharu telah diringkaskan dengan hanya tiga bulatan individual, dengan satu di bahagian tengah menjadi paparan.

Untuk dimensinya, sedan berukuran 4,662 mm panjang (+82 mm berbanding generasi ketiga), 1,797 mm lebar (+2 mm) dan 1,445 mm tinggi (+5 mm), dengan jarak roda yang lebih panjang mencecah 2,725 mm (+25 mm).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required