Mazda siar teaser MX-5 edisi ulang tahun ke-30

Mazda siar <em>teaser</em> MX-5 edisi ulang tahun ke-30

Tahun yang ke-30 keunggulan model roadster kecil kelahiran Negara Matahari Terbit ini yang pertama kali dipertontonkan di Chicago Auto Show 1989, yang akhirnya membantu melonjakkan nama Mazda MX-5 di mata dunia. Kejayaan terbesar yang digapai oleh jentera sport ini sekali lagi akan membawanya ke negara Uncle Sam itu bulan hadapan untuk meraikan ulangtahunnya ke tiga dekad itu dengan menghadirkan model MX-5 Edisi Ulangtahun ke-30.

Hanya satu foto teaser untuk model tersebut yang disiarkan setakat ini, sementara tiada perincian lain didedahkan, namun boleh kelihatan edisi istimewa ini berasaskan model MX-5 RF – dengan profil terkenal bagi bumbung hardtop. Turut kelihatan ialah warna merah yang berlainan berbanding tona Soul Red yang ditawarkan pada model ND generasi ke-empat sejak ia dilancarkan.

Kebarangkalian model Ulangtahun ke-30 ini akan mengembalikan warna tradisi MX-5 iaitu Classic Red, yang sebelum ini pernah ditunjukkan pada ND roadster di Tokyo Auto Salon 2017 – yang kemudiannya ditawarkan di pasaran Jepun dalam masa terhad.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required