Toyota RAV4 2019 dilancarkan di S’pore Motor Show

Toyota RAV4 2019 dilancarkan di S’pore Motor Show

Toyota RAV4 generasi kelima buat pertama kali melakukan penampilan peringkat ASEAN di Singapore Motor Show 2019, hanya selepas sembilan bulan ia didedahkan di New York International Auto Show tahun lalu. Kini telah pun boleh ditempah, RAV4 ditawarkan dengan varian tunggal oleh Borneo Motors, berharga SGD119,988 dengan COE.

Ia menerima enjin 2.0 liter empat-silinder Dynamic Force, dengan hamburan kuasa 170 hp pada 6,600 pm dan tork 203 Nm pada 4,400 rpm. Penjana kuasa ini, yang menampilkan VVT-iE (intake) dan VVT-i (ekzos), menyalurkan pacuan ke roda hadapan menerusi Direct Shift-CVT terkini dari Toyota.

Berbanding model sebelumnya, RAV4 baharu ini menampilkan gaya yang lebih agresif, dengan banyak permukaan rata dan bersudut pada bahagian badan. Dengan pengaruh dari konsep FT-AC, ia menampilkan gril umpama Tacoma, lapisan plastik pada gerbang roda, “bumbung terapung” dan lampu belakang kombinasi LED yang lebih langsing.

Ciri luaran lain yang turut didatangkan secara standard termasuklah roda 18-inci, lampu utama LED projektor automatik dengan lampu nyalaan siang, lampu kabus hadapan dan tailgate berkuasa dengan operasi tanpa kunci dan fungsi memori.

Di dalamnya pula, bentangan yang disemak semula dengan gaya yang lebih kontemporari dan reflek dengan rekaan luaran, turut mendatang ciri termasuk unit utama ‘freestanding’.

Semana lain termasuk corong udara mendatar, yang disambung ke suis baharu untuk sistem kawalan suhu dwi-zon (dengan corong belakang), rekaan roda stereng baharu, tuil gear baharu, brek parkir elektronik dan paparan pelbagai-info tujuh-inci pada kluster instrumen.

Untuk kit keselamatam pula, RAV4 spesifikasi Singapura dilengkapi dengan Toyota Safety Sense Package, dengan Sistem Pra-Pelanggaran (PCS), Lampu Utama Automatik (AHB), Kepekaan Ketibaan Lorong (LDA) dan Kawalan Kelajuan Radar Dinamik (DRCC), bersama tujuh beg udara, VSC, ABS, Bantuan Brek dan Kawalan Bantuan Mula Mendaki (HAC).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required