Kalendar MotoGP 2019 sudah keluar – bermula 10 Mac

Kalendar MotoGP 2019 sudah keluar – bermula 10 Mac

Adakah anda antara orang yang merasakan seperti sesuatu tidak kena apabila musim perlumbaan MotoGP tahun 2018 sudah berakhir? Jangan risau kerana tidak lama lagi musim 2019 akan bermula dan MotoGP telah mengeluarkan kalendar pusingan untuk tahun ini.

Jumlah pusingan dan turutan untuk perlumbaan tahun 2019 sebenarnya adalah sama seperti 2018, iaitu 19 pusingan dengan yang pertama akan bermula di Qatar pada 8, 9 dan 10 Mac ini. Ia kemudiannya akan diikuti Argentina GP, Americas GP, Spanish GP, French GP, Italian GP, Catalan GP, Dutch GP, German GP, Czech GP, Austrian GP, British GP, San Marino GP dan Aragon GP.

Thai GP juga akan terus berada dalam kalender MotoGP dan ia kemudiannya akan diikuti pula oleh perlumbaan Japanese GP dan Australian GP. Pusingan di Malaysia hanya akan berlangsung pada 3 November dan ini adalah perlumbaan yang kedua terakhir. Pusingan terakhir akan diadakan di Valencia 17 November.

Sudah tentu, kita sebagai rakyat Malaysia pasti tidak sabar untuk melihat aksi Hafizh Syahrin yang bersaing dalam kategori premier dan beberapa lagi pelumba tempatan lain dalam kategori Moto2 dan Moto3, tetapi drama lain juga bakal menarik perhatian seperti pertukaran pelumba dan pasukan. Tidak lupa juga, Petronas Yamaha Sepang Racing Team kini mempunyai pasukan dalam semua kategori.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required