Geely GE11 – lebih perincian, gambar sedan EV disiar

Geely GE11 – lebih perincian, gambar sedan EV disiar

Minggu lalu, Geely telah mendedahkan gambar rasmi pertama sedan elektrik penuh mereka, yang menggunakan nama kod GE11, dan baru-baru ini pula, kereta tersebut telah dipertontonkan di Muzium Himalaya di Shanghai, sekaligus mendedahkan lebih perincian dan gambar, termasuk buat pertama kalinya, gambar bahagian dalam.

Menurut Geely, GE11 telah direka untuk mengetengahkan statusnya sebagai kenderaan tanpa emisi, berdasarkan konsep baru bagi kenderaan elektrik yang “pelbagai dimensi, boleh ubah dan hidup” – meskipun kereta itu masih menggunakan identiti rekaan ‘expanding cosmos‘ jenama itu. Bahagian depan yang tidak menggunakan gril ini juga seperti mendapat pengaruh daripada Concept Icon.

Lampu utama yang nipis pada GE11 dikatakan memanjang seperti “garisan cahaya,” dan penjurunya menjangkau sehingga bahagian tepi kereta. Garis tepi badan kenderaan ini juga kelihatan berbeza berbanding model Geely yang lain, manakala di atas terdapat bumbung panoramik yang luas dan di tepi ia menggunakan pembuka pintu sama rata dengan permukaan (boleh keluar sendiri apabila pengguna datang dekat).

Meskipun Geely masih belum menunjukkan secara penuh bahagian belakang, kita boleh melihat ia menggunakan lampu dengan pencahayaan bergaris mendatar sementara gambar yang didedahkan oleh laman Autohome dari China menunjukkan terdapat jalur krom yang menyambungkan antara lampu kiri dan kanan di tengah. Rim yang digunakan pula dapat menyumbang kepada rintangan angin yang kini menjadi 0.24 Cd.

Konsep ringkas pada kereta ini dibawakan sehingga ke dalam, di mana ia menggunakan papan pemuka bertingkat dan konsol tengah yang tidak simetri. Untuk pemandu, panel instrumen telah dijadikan kecil dan seperti terapung, manakala di tengah terdapat skrin sebesar 12.3 inci. Sistem sesentuh telah mengurangkan jumlah butang kawalan yang ada dan di dalam perehat tangan terdapat tempat mengecas telefon bimbit tanpa wayar.

Geely GE11 – lebih perincian, gambar sedan EV disiar

Menurut Geely lagi, GE11 menepati tahap perlindungan alam sekitar OEKO-TEX Standard 100, menjadikan ia selamat termasuk untuk bayi yang baru lahir. Fabrik mesra alam padanya yang kalis air, tidak akan busuk dan mempunyai liang dikatakan dapat mencegah tempat duduk daripada menerima kesan akibat suhu sekitar, dan masih lembut dan selesa untuk diduduki.

Spesifikasi teknikal masih belum disiar, tetapi ia pernah dilapor akan dikuasakan oleh motor elektrik 130 kW bateri lithium ion, memberikan laju maksimum sehingga 150 km/j. GE11 ini akan menjadi model pertama di bawah jenama baru Geely New Energy, dab boleh dilihat menggunakan logo warna perak.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required