BMW X7 sah masuk Malaysia – dilancarkan Mei 2019

BMW X7 sah masuk Malaysia – dilancarkan Mei 2019

BMW X7 serba baharu telah disahkan bakal memasuki pasaran Malaysia, dengan pelancarannya dijadualkan berlangsung pada Mei 2019, seperti yang dimaklumkan oleh BMW Malaysia kepada ‘ abang besar kami’, Danny Tan dari Paultan.org. SUV perdana (atau Sport Activity Vehicle, atau digelar kereta X) ini, pertama kali didedahkan pada Oktober 2018. Ia diproduksi di kilang BMW Spartanburg yang terletak di South Carolina, USA, bermula Disember lalu.

Dipertontonkan sebagai Concept X7 iPerformance dari 2017, X7 G07 ini diposisikan di atas “bos” BMW X terdahulu, X5, yang baru-baru ini ditampilkan dengan generasi ke-empat.

Secara asasnya, X7 adalah menggunakan platform X5 yang dimodifikasi dan mensasarkan untuk menawarkan model mewah 7 Series dalam bentuk badan SUV yang besar. BMW mensasarkan kereta ini seperti Range Rover, Mercedes-Benz GLS dan Lexus LX. Amerika Utara dan China dijangka akan menjadi pasaran terbesar untuk X7.

BMW X7 sah masuk Malaysia – dilancarkan Mei 2019

X7 merupakan SUV tujuh-tempat duduk penuh dengan pilihan enam-tempat duduk yang menawarkan dua barisan tengah untuk tempat duduk individu. Malaysia dijangka akan menerima tiga-tempat duduk untuk barisan kedua, dalam bentuk xDrive401.

Unit petrolnya hadir dengan enjin 3.0 liter pengecas turbo enam-silinder sebaris yang mampu menghamburkan kuasa 340 PS dan tork 420 Nm dari 1,500 hingga 5,200 rpm. Ia dipadankan dengan transmisi automatik lapan-kelajuan dan sistem pacuan semua-roda xDrive, X7 xDrive401 mampu dipecut dari 0-100 km/j dalam 6.1 saat dan kelajuan tertinggi 245 km/j.

X7 memiliki ukuran 5,151 mm panjang, 2,000 mm lebar dan 1,805 mm tinggi, iaitu 229 mm lebih panjang dan 60 mm lebih tinggi berbanding X5 terkini, yang juga bakal tiba di pasaran kita tidak lama lagi. SUV tiga-barisan tempat duduk ini mempunyai jarak roda berukuran 3,105 mm iaitu 130 mm lebih panjang berbanding X5 G05. Malah ia juga lebih besar berbanding Mercedes GLS.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required