Stor MotoE di Litar Jerez terbakar – semua motosikal dan peralatan hangus, siasatan sedang dijalankan

Stor MotoE di Litar Jerez terbakar – semua motosikal dan peralatan hangus, siasatan sedang dijalankan

Sepatutnya tahun ini, akan terdapat satu lagi siri perlumbaan dalam MotoGP, khas untuk motosikal elektrik iaitu MotoE. Perlumbaan pertama dijadualkan berlangsung pada bulan Mei, dan ia akan diadakan sebanyak lima pusingan namun sekarang ini, semuanya sudah menjadi tidak pasti kerana satu insiden telah menimpa.

Awal pagi semalam, hampir kesemua peralatan siri perlumbaan MotoE ini telah hangus akibat kebakaran yang berlaku di stor simpanan Litar Jerez, iaitu litar tempat ia diuji pada waktu itu. Semua 18 motosikal Energica yang akan digunakan dalam perlumbaan serta kelengkapan milik pasukan kebanyakan besarnya hangus.

Walaubagaimanapun, dalam kenyataan rasmi yang dikeluarkan oleh penganjurnya, tiada kemalangan jiwa yang berlaku, dan mereka positif untuk terus juga melakukan perlumbaan MotoE ini dalam tahun 2019. Mereka juga mengesahkan tiada motosikal yang sedang dicas waktu itu.

Daripada pihak pelumba pula, ramai yang menyatakan rasa positif, dengan pelbagai ucapan di media sosial dan tidak sabar untuk kembali berlumba. Siasatan lanjut sedang dilakukan dan mereka yang terlibat dengan MotoE ini sudah pun mula bekerja untuk memulihkan keadaan secepat mungkin.

Di atas, kami ada video yang dimuat naik oleh laman web motosikal terkenal United Kingdom, iaitu Motorcyclenews.com di laman Facebook.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required