Retro Havoc 2019 – dapat sokongan PEKEMA, tawar hadiah Toyota Starlet KP61 untuk pengunjung bertuah

Retro Havoc 2019 – dapat sokongan PEKEMA, tawar hadiah Toyota Starlet KP61 untuk pengunjung bertuah

Perhimpunan tahunan kereta-kereta retro dan juga ‘future retro’ – Retro Havoc – kembali lagi tahun ini untuk edisi ke-enam berturut-turut. Bakal diadakan di lokasi sama seperti tahun lalu iaitu di Kompleks BRT Sunway pada 30 Mac ini, Retro Havoc yang dikendalikan oleh Speedy Sabel bakal tampil lebih kuat dengan sokongan dari Dewan Muda PEKEMA (Persatuan Pengimport dan Peniaga Kenderaan Melayu Malaysia).

Namun apa yang berbeza tahun ini, pengunjung yang hadir (selain dari peserta yang berdaftar) perlu untuk membayar tiket sebanyak RM10 untuk menyaksikan kereta-kereta yang dipamerkan. Tetapi, bayaran tiket tersebut tidak sia-sia kerana bukan sahaja anda dapat mencuci mata untuk melihat sendiri kereta-kereta ubahsuai yang hebat di depan mata, malah anda berpeluang untuk memenangi sebuah Toyota Starlet KP61 yang sudah siap direstori dalam cabutan bertuah yang akan diadakan.

Menurut pengasas Retro Havoc, Rosli Mohamad Said atau lebih dikenali dengan nama Alie Kuoppa, Starlet berkenaan bukan sahaja menerima pembaikkan semula pada badan, tetapi turut diberikan kit aero JDM Old School dari Kacak Embun Enterprise, cat badan baharu berwarna merah, set rim ‘mangkuk’ Work Equip 01, dan juga upholsteri dalaman yang dibuat semula.

Selain dari Starlet Kambing ini, Retro Havoc turut menawarkan hadiah cabutan bertuah lain seperti 1 tiket pegi balik ke Jepun untuk mengunjungi Tokyo Auto Salon 2020, 1 set rim Atara Racing dan juga lima hadiah istimewa lain.

Alie turut menjelaskan bahawa Retro Havoc tahun ini hanya dibuka penyertaan kepada 550 buah kereta, memandangkan ruang di Kompleks BRT Sunway itu sendiri yang agak terhad. Penyertaan antarabangsa masih mendapat sambutan untuk edisi kali ini, dengan kehadiran kereta-kereta dari Thailand dan Singapura.

Daijiro Inada (pengasas majalah Option), Shoji Inoue (pengasas Star Road), Ron Celestine (Speedhunters) dan Ichiraku Toshiya (1048 Japan) masih kekal sebagai delagsi Jepun ke Retro Havoc tahun ini, tetapi ditambah dengan seorang lagi iaitu pelumba pasukan Toyota Gazoo Racing, Akira IIda. Manakala Lulut Retro (Kustomfest Indonesia), Jeiven T.Perez (garaj restorasi Sushi Factory Philipines) dan Pasukan ClassicRacer Hong Kong turut hadir sebagai jemputan khas antarabangsa.

Bersedia untuk ke Retro Havoc 2019? Alie ada satu pesanan buat pengunjung-pengunjung pada 30 Mac ini, “Kalau nak merokok, jangan merokok merata-rata, kita ada sediakan tempat merokok khas,” kata Alie dalam sikit-sikit loghat Kedah.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required