Bangkok 2019: Honda Accord Modulo pasaran Thailand – kit badan untuk tampil lebih sporty

Bangkok 2019: Honda Accord Modulo pasaran Thailand – kit badan untuk tampil lebih sporty

Seperti yang dijanjikan sebelum ini, hari ini kami bawakan pula Honda Accord generasi baharu yang diberikan kit badan Modulo yang dipamerkan di Bangkok International Motor Show (BIMS) 2019. Kit badan ini boleh dipadankan sama ada pembeli memilih varian 1.5L Turbo mahupun 2.0 liter Hybrid pada pasaran berkenaan.

Untuk versi lebih sporty ini, ia hadir dengan gril bar tebal di hadapan, yang kelihatan bersambung terus dengan kening Accord ini dan hadir dalam kemasan krom gelap, berbanding versi standard yang menerima kemasan krom berkilat. Manakala pada kedua-dua sisi bampar, ia dilabuhkan lagi dengan sepasang lips spoiler.

Beralih ke sisi, set kit Modulo ini memberikan kemasan liang sisi palsu pada fender hadapan. Skirt sisi lebih labuh juga dipadankan dengan kemasan krom gelap seperti gril hadapan. Manakala pada bahagian atas pula, kesemua pintu diberikan visor tingkap.

Di belakang pula, Accord dengan rupa fastback ini diberikan spoiler ekor itik lebih besar bersama jalur krom gelap, yang diletakkan di atas lengkuk yang berbentuk spoiler pada penutup but berkenaan. Tiada perubahan dilihat pada bampar berbanding versi standard.

Bangkok 2019: Honda Accord Modulo pasaran Thailand – kit badan untuk tampil lebih sporty

Seperti yang diberitahu sebelum ini, Accord generasi baharu untuk pasaran Thailand ini tiada lagi versi 2.0 liter NA biasa dan juga 2.4 liter. Varian asas dikuasakan dengan enjin 1.5 liter turbo menjana 190 PS dan tork maksima 243 Nm, manakala versi paling tinggi diberikan kuasa hibrid petrol menampilkan enjin 2.0L kitaran Atkinson baharu bersama sistem dua motor elektrik Sport Hybrid i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive).

Enjin 2.0 liter i-VTEC kitaran Atkinson tersebut mampu menjana 145 hp/175 Nm, manakala sistem i-MMD berkenaan pula menghasilkan 184/315 Nm. Menurut Honda, kuasa keseluruhan untuk Accord Sport Hybrid ini adalah 215 hp. Kedua-dua versi Accord ini menghantar kuasa ke roda hadapan menerusi kotak gear CVT automatik. Model Turbo EL dijual pada harga 1.5 juta baht (RM192,844), manakala model Hybrid dijual pada harga 1.65 juta baht (RM212,129).

Honda Thailand juga menawarkan varian Hybrid Tech pada pasaran tersebut, dilengkapi pelbagai lagi kelengkapan termasuk bumbung suria, lampu pintu luaran, spoiler belakang, balutan kulit pada tempat duduk berwarna merah atau hitam (bergantung warna badan yang dipilih), HUD, penderia parkir empat-poin, bantuan parkir belakang dengan empat penderia, kamera parkir 360-darjah, monitor lintasan belakang, serta Sistem Bantuan Parkir Pintar.

GALERI: Honda Accord 1.5L Turbo 2019

GALERI: Honda Accord Hybrid 2019

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required