Bangkok 2019: Subaru XV GT Edition dengan bodykit

Bangkok 2019: Subaru XV GT Edition dengan bodykit

Di Thailand, Subaru XV diperkenalkan dalam edisi istimewa dan diperkenalkan ketika Bangkok International Motor Show 2019. Dikenali sebagai Subaru XV GT Edition yang menggunakan asas varian 2.0i-P model yang sama.

Pakej luaran edisi GT ini terdiri daripada kit bampar depan dan bahagian sisi, lanjutan pada bahagian bampar belakang serta penggunaan spoiler yang lebih jelas kelihatan. Kit badan yang digunakan pula mempunyai jalur warna perak padanya, memudahkan untuk membezakan edisi GT ini.

Selebihnya, bahagian diffuser belakang diberikan warna hitam; sebelum ini ia dikenakan warna badan. Satu lagi kelainan pada edisi berkenaan ialah rim 18-inci yang ada padanya, besar satu inci berbanding sebelum ini, dengan logo GT terletak di tengah – tayar pula dalam saiz 225/55 Continental UltraContact UC6 SUV.

Di dalam, XV GT ini dilengkapi dengan kerusi kulit khas dengan jahitan oren serta tikar lapik GT. Turut ditambah ialah kamera untuk membantu pemandu masuk ruang parkir; kamera ini terletak di bawah cermin sisi.

Subaru XV GT Edition dijual pada harga 1.358 juta baht (RM174,550), atau 99,000 baht (RM12,723) lebih mahal dari varian 2.0i-P. Subaru XV dijana oleh enjin 2.0 liter boxer dengan kuasa 156 PS/196 Nm. Ramai yang tertarik dengan penampilan yang satu ini?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required