Hyundai Venue 2020 terdedah – guna enjin 1.0L turbo?

Hyundai Venue 2020 terdedah – guna enjin 1.0L turbo?

Minggu lalu Hyundai telah memberitahu mereka akan menunjukkan sebuah model baru dipanggil sebagai Venue pada 17 April nanti di New York Auto Show. Bersama berita itu, mereka dedahkan satu gambar bahagian belakang, yang menunjukkan logo serta nama model tersebut.

Namun, sebelum hari pendedahan rasmi itu tiba, gambar crossover kecil Hyundai tersebut telah pun tersebar dan set yang kami terima ini datang dari India. Melalui gambar ini, Venue dilihat menggunakan gril baru Hyundai dengan jalur krom seperti jalinan, lampu DRL LED nipis, lampu utama jenis projector serta lampu kabus di penjuru bampar.

Daripada set gambar ini juga kita boleh melihat bahagian lain Venue yang termasuk rim aloi dua tona (mungkin 16 atau 17 inci), tayar yang tebal dan kemasan plastik hitam di keliling lengkuk roda. Bahagian belakangnya pula seperti mengingatkan kita kepada Volkswagen Polo generasi kelima dengan bentuk pintu but seperti itu, lampu yang petak dan logo besar di tengah.

Anda juga akan dapat melihat lencana SX yang menggambarkan varian tinggi dan juga Turbo. Kita masih belum tahu apa enjin yang akan dimasukkan pada Venue ini, tetapi unit tiga silinder 1.0 liter petrol yang sudah dimiliki oleh Hyundai mungkin adalah calon yang sesuai. Pada model i20, enjin ini menghasilkan 100 PS dan 171 Nm tork, dan varian yang lebih berkuasa mampu mengeluarkan 120 PS dan 171 Nm tork.

Pergi ke bahagian dalam pula, gambar ini menunjukkan Venue mempunyai skrin infotainmen yang seperti terapung di tengah papan pemuka, butang kawalan sistem multimedia di bawahnya, stereng dengan butang pengawal dan panel instrumen analog biasa dengan paparan info digital kecil di tengahnya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required