RapidKL laksana sistem bayaran tanpa tunai sepenuhnya di Lembah Klang mulai 15 April

RapidKL laksana sistem bayaran tanpa tunai sepenuhnya di Lembah Klang mulai 15 April

RapidKL telah mengumumkan semua perkhidmatan basnya hanya akan membenarkan transaksi bayaran tambang tanpa tunai di seluruh Lembah Klang mulai 15 April ini. Sistem pembayaran baharu ini bagi menggantikan bayaran secara tunai. Ini memerlukan para penggunanya membayar kadar tambang dengan menggunakan kad Touch N’ Go (TNG) atau Pas Perjalanan Tanpa Had Rapid KL MY100 atau MY50 sahaja.

Syarikat tersebut juga berkata warga tua, orang kurang upaya dan pelajar masih layak mendapat tambang separuh harga tetapi perlu memohon Kad MyRapid Touch N’ Go Concession untuk menikmati kadar diskaun yang ditawarkan., laporan The Star.

Klik untuk besarkan

Menurut pengumuman terbabit juga, pelaksanaan ini akan bermula pada 15 April di Ampang terlebih dahulu sebelum ia dilaksanakan di Cheras, Damansara, Lebuhraya Persekutuan dan semua laluan bas RapidKL di Lembah Klang.

Untuk pengguna yang tidak mempunyai kad TNG, anda boleh membelinya di dalam bas RapidKL sejurus sistem baharu ini dilaksanakan sepenuhnya. Kad tersebut bernilai RM10 dan boleh ditambah nilai dengan baki kredit RM4.80.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required