Toyota Yaris 1.5 G 2019 sudah mula dipamerkan di PJ – versi tertinggi dengan harga anggaran RM84,888

Toyota Yaris 1.5 G 2019 sudah mula dipamerkan di PJ – versi tertinggi dengan harga anggaran RM84,888

Walaupun ia belum dilancarkan secara rasmi, nampaknya Toyota tidak sabar untuk menjual hatchback segmen-B mereka – Toyota Yaris – yang kini telah dipamerkan di bilik pameran mereka di Seksyen 19 Petaling Jaya. Jika anda tidak berkesempatan untuk pergi sendiri, nah, kami bawakan galeri penuh Yaris berkenaan.

Model yang dipamerkan tersebut adalah dari varian tertinggi Yaris 1.5 G yang ditawarkan pada harga anggaran (atas jalan tanpa insuran) RM84,888. UMW Toyota turut akan menawarkan dua lagi varian iaitu versi paling asas Yaris J berharga RM71,888 dan model pertengahan Yaris E berharga RM77,888.

Lima warna disediakan untuk semua varian Yaris iaitu Super White, Silver Metallic, Attitude Black, Red Mica Metallic dan warna hero Citrus Mica Metallic seperti yang anda lihat ini serta iklan-iklan lain di media sosial dan Billboard di tepi Lebuhraya Persekutuan dengan Janna Nick disebelahnya.

Toyota Yaris 1.5 G 2019 sudah mula dipamerkan di PJ – versi tertinggi dengan harga anggaran RM84,888

Yaris merupakan versi hatchback yang diasaskan dari model sedannya iaitu Vios. Jadi ia turut menampilkan unit janakuasa sama seperti sedan segmen-B berkenaan iaitu enjin 2NR-FE 1.5 liter Dual VVT-i berkuasa 107 PS/140 Nm, digandingkan bersama kotak gear CVT automatik dengan mod manual yang diberikan tujuh nisbah gear maya.

Kelengkapan luaran yang disertakan untuk varian G ini adalah termasuk lampu hadapan projektor, rim aloi dua-tona berdiameter 16-inci dibaluti tayar 195/50R16 dan lampu belakang LED.

Unit yang dipamerkan ini juga nampaknya hadir dengan kit badan opsyen berharga RM2,800 yang terdiri dari spoiler dagu pada bampar hadapan, skirt sisi, spoiler bumbung pada pintu tailgate belakang serta lips tambahan pada bampar belakang. Pembeli juga boleh untuk tidak memilih spoiler bumbung pada kit ini bagi mendapatkan harga lebih rendah iaitu hanya RM2,450.

Toyota Yaris 1.5 G 2019 sudah mula dipamerkan di PJ – versi tertinggi dengan harga anggaran RM84,888

Rekaan Vios juga diterapkan pada bahagian dalaman. Yaris menerima papan pemuka yang diambil terus dari kembar sedannya itu, dan hadir dengan skrin sesentuh untuk sistem infotaimen DVD-AVX dan paparan imej dari kamera 360-darjah, paparan instrumen Optitron bersama paparan pelbagai info 4.3-inci, penghawa dingin automatik zon tunggal, upholsteri fabrik, port USB kabin belakang serta roda stereng dengan suis pelbagai fungsi.

Pakej keselamatan juga serupa dengan Vios, menampilkan tujuh-beg udara, bantuan mula mendaki serta pemantau titik buta dengan amaran lintasan trafik belakang.

UMW Toyota nampaknya kini mula menerapkan strategi lebih agresif untuk memasarkan Yaris generasi terkini ini dengan menghasilkannya secara pemasangan tempatan di kilang baharu mereka terletak di Bukit Raja, Klang. Ini membolehkan model ini dijual dengan harga lebih kompetitif, dan berbanding Vios, Yaris dijual RM2,400 sehingga RM5,300 (bergantung pada varian) lebih murah dari versi sedannya itu. Berminat? Jangan lupa untuk daftarkan minat anda pada PAUTAN INI.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required