Toyota Yaris 2019 kini sudah muncul di laman web rasmi di Malaysia – harga dijangka bermula dari RM72k

Toyota Yaris 2019 kini sudah muncul di laman web rasmi di Malaysia – harga dijangka bermula dari RM72k

Toyota tetap mahu menerjah pasaran segmen-B di Malaysia – kurang daripada dua bulan selepas Vios sedan dilancarkan, versi hatchback, Yaris, pula akan mengambil giliran. Terkini, ia telah muncul di laman web rasmi UMW Toyota Motor. Nampak gayanya pelancarannya memang tidak lama lagi.

Antara informasi yang tersenarai termasuklah harga jangkaannya, yang bermula pada RM71,888 untuk varian asas 1.5J, meningkat sehingga RM77,888 untuk 1.5E dan RM84,888 untuk varian tertinggi 1.5G. Harga ini antara RM2,400 ke RM5,300 lebih murah berbanding Vios, yang ditawarkan dari RM77,200 hingga RM87,300.

Tidak seperti model terdahulu (model pasaran ASEAN adalah berdasarkan Vios, bukan model pasaran Eropah generasi ketiga), mempunyai sedikit perubahan luaran, dan Yaris baharu ni boleh dikatakan membawa banyak elemen seperti Vios. Perubahan yang paling ketara pula melibatkan bahagian belakangnya, di mana kelihatan C-pillar berwarna hitam dan lampu belakang yang lebih tajam.


Klik untuk besarkan

Di bahagian dalamnya, Yaris menerima konsol tengah yang sama seperti gaya Lexus NX dan jahitan tiruan pada papan pemuka. Berdasarkan sedikit spesifikasi yang diberikan, ia turut dilengkapi dengan lampu utama follow-me-home, kluster instrumen Optitron dengan paparan pelbagai-info 4.3-inci, cermin pandang belakang auto-kelam, pendingin hawa auto, kamera 360-darjah dan unit utama DVD-AVX dengan screen mirroring.

Dengan semua ciri ini boleh dijumpai dalam Vios, termasuk juga dengan enjin dan transmisi – 2NR-FE 1.5 liter Dual VVT-i dengan 107 PS dan tork 140 Nm, dipadankan bersama CVT dengan tujuh nisbah maya. Kit keselamatan pula termasuk tujuh beg udara, bantuan mula mendaki, pemantauan titik buta dengan kepekaan lintasan trafik belakang, juga sama seperti Vios.

Juga seperti Vios, Yaris ini dipasang di kilang baharu UMW Toyota yang terletak di Bukit Raja, Klang, Terdapat lima warna pilihan (termasuk warna baharu Citrus Mica Mettalic yang anda boleh lihat di sini) dan juga bodykit piihan dengan tona kontras hitam dan merah, pada harga RM2,450 untuk 1.5J dan RM2,800 untuk 1.5E dan 1.5G. Anda boleh KLIK DI SINI UNTUK PENDAFTARAN MINAT.

GALERI: Toyota Yaris spesifikasi Indonesia

GALERI: Toyota Yaris spesifikasi Thailand

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required