Honda City, Jazz dan CR-V dapat warna baharu untuk pasaran Malaysia – Passion Red Pearl kian popular

Honda City, Jazz dan CR-V dapat warna baharu untuk pasaran Malaysia – Passion Red Pearl kian popular

Honda Malaysia Sdn Bhd (HMSB) telah mengumumkan warna baharu, Passion Red Pearl, yang akan ditawarkan untuk tiga model pemasangan tempatan (CKD) – City, Jazz dan CR-V. Menurut HMSB, Passion Red Pearl pertama kali diperkenalkan menerusi HR-V baharu pada Januari lalu. Sejak itu, ia menjadi pilihan utama bagi kebanyakan pelanggan Honda, di mana 30% daripada jualan HR-V baharu adalah bagi warna tersebut.

Menurut HMSB lagi, Passion Red Pearl yang ditawarkan ini adalah bagi menggantikan warna Carnival Red untuk Jazz, Dark Ruby Red bagi City dan Obsidian Blue Pearl yang digugurkan bagi CR-V.

Pengarah Urusan dan CEO HMSB, Toichi Ishiyama berkata , “Dengan pengenalan warna baharu ini, Jazz bakal menampilkan sisi yang lebih muda, sementara City pula nampak lebih bersemangat dan CR-V ternyata lebih bergaya. Kami percaya, ketiga-tiga model ini cukup serasi dengan pilihan warna baharu ini, menepati gaya hidup yang lebih versatil bagi pemiliknya.

“Berkenaan dengan prestasi jualan, ketiga-tiga model menyumbang sebanyak 62% daripada keseluruhan jualan untuk Honda Malaysia, antara Januari hingga April 2019. Di mana City mencatatkan sumbangan tertinggi dengan 34% bagi keseluruhan jualan Honda di negara ini, sementara Jazz pula menyumbang sebanyak 12%. Bagi CR-V pula, ia mencatatkan sebanyak 15% untuk jumlah jualan keseluruhan di negara ini. Bagi tempoh empat bulan pertama 2019, kami mencatatkan jualan sebanyak lebih 28,000 unit, bersamaan 15% bagi perkongsian pasaran. Sekaligus mengekalkan kedudukan Honda di tangga pertama sebagai jenama bukan-nasional, dan di posisi kedua dalam Jumlah Keseluruhan Industri (TIV).”

City generasi ke-empat menawarkan empat varian iaitu 1.5 Hybrid, 1.5 S, 1.5 E dan 1.5 V, ditawarkan pada harga antara RM74k hinga RM84k. Ia dijanakan oleh enjin 1.5L i-VTEC dengan kombinasi CVT ciptaan Honda Earth Dreams Techology. Peneraju sedan sederhana bagi segmen-B ini turut menawarkan ruang penyimpanan barang di belakang paling luas iaitu mencecah 536 liter, terbaik bagi kelasnya.

Manakala Jazz yang turut menawarkan varian yang sama seperti City pula ditawarkan dengan harga bermula RM74k hingga RM87k. Turut dijanakan enjin yang sama iaitu 1.5L i-VTEC dengan kombinasi CVT ciptaan Honda Earth Dreams Techology. Bagi CR-V pula, dibarisi varian 1.5TC Premium, 1.5TC 2WD, 1.5TC 4WD dan 2.0 2WD dengan harga antara RM138k hingga RM163k. Antara kelebihan bagi varian tertinggi CR-V ini ialah ia dilengkapi dengan aspek keselamatan Honda Sensing yang merangkumi tujuh ciri – Adaptive Cruise Control (ACC), Low-Speed Follow (LSF), Forward Collision Warning (FCW), Collision Mitigation Braking System (CMBS), Lane Keep Assist System (LKAS), Road Departure Mitigation (RDM), dan Lane Departure Warning (LDW).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

 

Add a comment

required

required