Volkswagen Malaysia catat peningkatan 15.8% bagi 2018, beri tumpuan tingkatkan khidmat lepas jualan

Volkswagen Malaysia catat peningkatan 15.8% bagi 2018, beri tumpuan tingkatkan khidmat lepas jualan

Volkswagen Passenger Cars Malaysia (VPCM) mencatatkan peningkatan jualan sebanyak 15.8% atau bersamaan 7,001 unit kenderaan sepanjang 2018 jika dibandingkan dengan tahun sebelumnya. Menurut Pengarah Urusan VPCM, Erik Winter, antara faktor terbesar yang menyumbang terhadap perkembangan berkenaan ialah tempoh “cuti cukai” pada Jun-Sept tahun lalu.

Untuk itu, bagi tahun 2019, momentum positif berkenaan ingin diteruskan melalui banyak pendekatan dan penambahbaikan yang telah dan sedang diusahakan oleh VPCM untuk pelanggan-pelanggannya. Berada dalam perancangan syarikat untuk tahun ini ialah pengenalan dua lagi model baru untuk pasaran Malaysia. Pertama, Volkswagen Passat facelift dan kedua, sedan flagship yang ditunggu-tunggu, Volkswagen Arteon, yang sebelum ini pernah dipertontonkan kepada umum ketika acara PACE Paultan.org tahun lalu.

Selain itu, satu acara penting turut direncanakan pada Julai nanti; sebagai tanda hormat dan selamat tinggal kepada model Volkswagen Beetle yang tidak akan dikeluarkan lagi selepas ini. Model ikonik Beetle akan menjadi sejarah selepas Volkswagen memutuskan tidak akan memperkenalkan model baru bagi kereta berkenaan lagi di masa hadapan.

Khidmat lepas jualan juga diberi perhatian khusus. Dalam perkembangan terbaru, Volkswagen menjalankan proses konsolidasi terhadap pengedar dan pusat servis sedia ada, yang turut menyaksikan beberapa pusat servis telah ditutup. Ini bertujuan meningkatkan kecekapan serta kos operasi yang ideal untuk menampung keperluan pelanggan. Dengan sembilan pusat pengedar 4S dan 15 pusat pengedar 3S di seluruh negara, jumlah berkenaan dirasakan memadai untuk memberikan servis terbaik kepada pelanggan.

Volkswagen Malaysia catat peningkatan 15.8% bagi 2018, beri tumpuan tingkatkan khidmat lepas jualan

Stok tersedia alat ganti juga antara perkara yang diberi perhatian. Selepas ini, gudang serantau alat ganti yang terletak di Johor Bahru akan menyimpan stok bagi 95% alat ganti lazim untuk kenderaan Volkswagen. Ini akan membolehkan masa yang lebih singkat bagi mendapatkan alat ganti pelanggan.

Selain itu, kadar baikpulih berulang pada kendearan Volkswagen juga sudah dapat dikurangkan dengan drastik iaitu sebanyak 98% sejak tahun 2014; misalnya, kini tiada lagi masalah berulang berkaitan kotak gear seperti yang dihadapi oleh ramai pelanggan sebelum ini. Bagi kenderaan yang masih berada dalam tempoh jaminan yang terpaksa membuat tuntutan, tempoh yang diperlukan untuk memproses tuntutan akan diselesaikan dalam masa lima hari bekerja.

Dengan pihak pengurusan baru yang mengambil alih operasi jenama ini di Malaysia sejak 2016, Volkswagen sangat komited untuk memperbaiki tahap perkhidmatannya terhadap pelanggan. Produk berkualiti dengan khidmat lepas jualan yang juga berkualiti akan menjadi teras kepada penawaran perkhidmatan VPCM untuk pasaran Malaysia. Jika anda merupakan pelanggan Volkswagen sejak beberapa tahun ini, adakah anda merasakan perbezaan terhadap perkhidmatan yang diberikan kini?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required