BMW M5 F90 Edisi 35 Tahun – terhad hanya 350 unit

BMW M5 F90 Edisi 35 Tahun – terhad hanya 350 unit

Tahun ini BMW menyambut ulang tahun ke-35 M5 dengan pengeluaran model edisi terhad yang menggunakan asas daripada M5 Competition F90. Ia dipanggil sebagai M5 Edition 35 Years, dan akan dijual bermula Julai 2019 dalam jumlah terhad cuma 350 unit untuk seluruh dunia.

Model prestasi tinggi edisi terhad kali ini tidak nampak begitu menyerlah secara terus kerana menggunakan warna gelap Frozen Dark Grey Metallic, namun ia adalah istimewa kerana warna tersebut mampu menghasilkan kesan seperti sutera matt. Barangan lain daripada BMW Individual turut dipasang pada model ini termasuk pakej trim Shadow Line yang terdiri daripada gril, sirip serta muncung ekzos.

Ia juga dilengkapi dengan rim M 20 inci, dan disudahi dengan warna Graphite Grey yang dicipta khas untuknya. Di sebalik rim tersebut terdapat sistem brek compound khas M, serta angkup yang diwarnakan hitam berkilat. Pembeli juga boleh membuat bayaran tambahan untuk mendapatkan sistem brek seramik karbon M serta angkup berwarna emas.

Di bahagian dalam, kelengkapan lain yang diberi adalah termasuk tempat duduk pelbagai fungsi M, yang dibalut dengan kulit Merino daripada katalog BMW Individual yang berwarna hitam serta jahitan berwarna kuning cair. Kemasan pada papan pemuka, panel pintu dan konsol tengah pula menggunakan aluminium yang mempunyai struktur seperti gentian karbon, berwarna emas. Seperti biasa, lencana tanda edisi khas “M5 Edition 35 Jahre 1/350” terdapat di beberapa bahagian.

Pada aspek prestasi, model keluaran khas ini masih mengekalkan enjin V8 twin-turbo 4.4 liter sama seperti M5 Competition, mampu menghasilkan kuasa 625 PS (617 hp) dan 750 Nm tork. Dengan padanan transmisi automatik M Steptronic lapan kelajuan dan sistem pacuan semua roda M xDrive, kereta ini boleh memecut 0-100 km/j dalam masa 3.3 saat dan mencapai 200 km/j dalam masa 10.8 saat.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required