Lamborghini Huracan Sterrato – kemampuan offroad pada badan supercar, guna enjin 5.2 liter 640 hp

Lamborghini Huracan Sterrato – kemampuan offroad pada badan supercar, guna enjin 5.2 liter 640 hp

Automobili Lamborghini kini sedang meneroka dunia baru dan ia ditunjukkan melalui model konsep yang dinamakan sebagai Huracan Sterrato. Kehebatan pengeluar ini dalam dua jenis kenderaan berbeza iaitu offroad melalui SUV Urus dan super sports melalui Huracan digabungkan menjadi satu pada Huracan Sterrato.

Selain badan asas, enjin juga diambil daripada Huracan EVO, iaitu unit 5.2 liter NA yang mampu menghasilkan kuasa 640 hp, berserta sistem Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI) yang mampu menjangka keadaan pemanduan serta mengubah tetapan pacuan empat roda, stereng empat roda, suspensi serta pengagihan tork untuk lebih cengkaman.

Kereta konsep ini dicipta untuk keadaan yang mencabar. Tingginya telah dinaikkan 47 mm, sudut bampar hadapan ditajamkan satu peratus, sudut belakang ditingkatkan 6.5 peratus, jarak tayar kiri dan kanan lebih lebar 30 mm serta rim 20 inci yang dibalut dengan tayar lebih tebal dan berbunga kasar khas.

Lamborghini Huracan Sterrato – kemampuan offroad pada badan supercar, guna enjin 5.2 liter 640 hp

Untuk memastikan ia dapat bertahan dengan pemanduan ekstrem serta pemandu dapat berseronok atas jalan tidak berturap, badan Huracan Sterrato dipasang dengan perlindungan khas termasuk penguat aluminium di bawah badan, tepi serta rangka hadapan, skid plate belakang yang juga bertindak sebagai diffuser serta skid plate hadapan.

Campuran bahan khas yang dapat memberi perlindungan daripada kesan batu turut digunakan pada bahagian enjin serta salur udara manakala penghadang lumpur pula menggunakan campuran gentian karbon dan elastomeric resin. Kemudiannya, kereta ini ditambah dengan lampu LED di bumbung dan bampar, roll cage aluminium, tali pinggang four-point, tempat duduk gentian karbon serta panel lantai aluminium.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required