Lexus ES 250 dibuka untuk tempahan – dari RM300k

Lexus ES 250 dibuka untuk tempahan – dari RM300k

Lexus ES terkini yang pernah dipertontonkan ketika KLIMS 2018 dahulu kini mula dibuka untuk tempahan. Sedan generasi ketujuh itu ditawarkan di sini dalam varian ES 250, dengan harga bermula dari RM299,888 atas jalan, tanpa insurans bagi versi Premium, manakala varian Luxury pula pada harga RM332,888.

Dengan rekaan luaran yang lebih dinamik, Lexus turut menyifatkan model ini mempunyai keluasan ruang dalaman yang terbaik dalam kelasnya, dengan kemasan yang lebih baik berbanding model sebelumnya. Ini dicapai dengan penggunaan casis “Global Architecture” baru yang lebih panjang – K (GA-K) – yang merupakan versi Lexus bagi platform Toyota New Global Architecture (TNGA).

Enjin pula menggunakan unit terkini 2.5 liter Dynamic Force empat-silinder suntikan terus petrol, menghasilkan 204 hp pada 6,500 rpm dan 243 Nm dari 4,000 hingga 5,000 rpm. Ini diganding dengan sistem transmisi automatik Direct Shift lapan-kelajuan yang menyalurkan kuasa ke roda hadapan.

Selain itu, pakej keselamatan Lexus Safety System+ (LSS+), yang ditampilkan awalnya pada mdoel Lexus NX300 2019, turut ditawarkan pada model ini. Ia merangkumi ciri seperti Bantuan Pengesan Lorong (LTA) dan Amaran Pertukaran Lorong (LDA), Sistem Pra-Perlanggaran (PCS), Kawalan Melayar Radar Dinamik (DRCC) dengan fungsi Stop/Go dan Adaptive High-Beam System (AHS).

Versi paling tinggi model ini dilengkapi ciri tempat duduk 10-larasan, kerusi belakang larasan elektrik, kawalan pendingin hawa tiga zon, head-up display (HUD), skrin 12.3-inci dan paparan tinjauan panoramik. Ada tujuh pilihan warna sebagai pilihan. Lexus ES 250 diimport sepenuhnya dari Jepun (CBU) dan datang dengan jaminan lima-tahun tanpa had perbatuan.

Lexus ES 250 Luxury 2019

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required