GALERI: Yamaha Y15ZR, R15 modifikasi tayar gemuk

GALERI: Yamaha Y15ZR, R15 modifikasi tayar gemuk

Populariti Yamaha Y15ZR dalam kalangan peminat dan pengguna kapcai bukanlah sesuatu yang menghairankan. Mudah diakses, harga yang sanggup dibayar oleh ramai orang, mudah untuk mendapatkan alat ganti/komponen antara faktor yang melonjakkan namanya.

Dan disebabkan itu, lahir juga kelompok yang melihat kapcai terbabit sebagai subjek pilihan untuk meluahkan daya kreativiti dalam modifikasi. Antaranya ialah versi Y15ZR Monster tayar gemuk ini. Tetapi, ia tidak berakhir hanya situ, kerana terdapat banyak lagi yang boleh dijelmakan dari kapcai terbabit.

GALERI: Yamaha Y15ZR, R15 modifikasi tayar gemuk

Beberapa contoh yang dipamerkan ketika Art of Speed 2019 ini boleh membuktikan perkara itu. Pelbagai ubahsuai dilakukan, dalam konteks ini kebanyakkannya menggunakan komponen kacukan daripada motosikal kuasa besar yang dipadankan untuk kegunaan kapcai berkenaan. Itu diserlahkan lagi dengan reka grafik unik pada penampilannya.

Tak lupa juga ada sebuah Yamaha R15 yang mengambil semangat abang besarnya, R1M sebagai inspirasi. Sekiranya anda sedang mencari ilham untuk mengubahsuai motosikal, mungkin ada yang boleh diceduk dari barisan YSuku ini.

Yamaha Y15ZR Mission Winnow

Yamaha Y15R King Drag

Yamaha Y15ZR Ducati Replica

Yamaha Y15ZR BMW HP5 Replica

Yamaha R15M GTB

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required