GALERI: Art of Speed 2019 – pentas kreativiti kustom

GALERI: Art of Speed 2019 – pentas kreativiti kustom

Art of Speed 2019 (AOS) telah pun berlangsung minggu lalu. Bagi yang sempat berkunjung, pasti banyak hal yang menarik perhatian. Dan, seperti biasa, AOS menjadi pentas yang menghimpunkan para penggiat budaya kustom kreatif di Malaysia dan antarabangsa di bawah satu bumbung untuk berkongsi minat yang sama.

Secara ringkasnya, banyak perkara boleh diperhatikan, serta meliputi minat-minat yang berbeza seputar hal-hal budaya kustom – dari kereta, motosikal, permainan, hobi dan tak lupa juga muzik dan aktiviti makan-minum lainnya. Antara yang menarik perhatian ialah pengenalan global bagi lima model terbaru Hot Wheels Japan Historic 3 (HJ3). Tidak lupa juga Hot Wheels edisi khas Petronas x AOS 2019.

Selain itu, pelancaran model terbaru Harley-Davidson di Malaysia, FXDR 114 turut berlangsung Sabtu lalu. Ia merupakan penampilan sulung model berkenaan untuk pasaran Malaysia. Dan, seperti biasa, AOS menjadi tempat untuk mempamerkan minat, kesungguhan, kreativiti serta apa saja berkaitan buday automotif dengan sejarahnya tersendiri.

GALERI: Art of Speed 2019 – pentas kreativiti kustom

Sebahagi contoh, penampilan titik mula warisan Proton dalam perlumbaan diwakilkan oleh dua model lagenda, Wira 1.8 EXi DOHC C99 dan Satria GTi original. Bagi peminat motosikal, terlalu banyak model-model menarik yang ditunjukkan, dari pelbagai jenama dan jenis. Dua model yang pernah kami hidangkan, BMW x Heiwa R nineT Scrambler dan STG Nautilus merupakan antara yang dibawa masuk khusus untuk acara ini. Untuk peminat kapcai yang lebih meluas, kelompok Geng Tayar Besar (GTB) turut mempamerkan hasil kreativiti mereka.

Tapi, jika anda tak sempat berkunjung ke AOS 2019, jangan susah hati. Selain laporan-laporan berkaitannya yang telah dan akan kami keluarkan, ini ada galeri gambar yang banyak sebagai sedutan atau gambaran tentang kemeriahan acara tersebut, kami sajikan untuk anda. Selamat membelek!

Art of Speed 2019 – Dewan A

Art of Speed 2019 – Dewan C

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required