Volkswagen California 6.1 – campervan pelbagai guna

Volkswagen California 6.1 – <em>campervan</em> pelbagai guna

Volkswagen California 6.1 dijangka akan membuat penampilan sulung hujung bulan ini. Awal tahun ini, Volkswagen Transporter T6.1 telah diberikan kemaskini dan muncul dalam bentuk multivan. Model California ini pula merupakan versi campervan kenderaan terbabit.

Tambahan kepada model ini berbanding penampilan terdahulu adalah ia turut dilengkapi kemudahan dapur dan juga tempat tidur serta konsol panel baru pada siling di depan. Ditampilkan dalam gambar ini ialah versi paling tinggi dikenali sebagai California Ocean 6.1. Wajah depannya antara lain dilengkapi kemasan krom sebagai lanjutan pada bahagian gril ke lampu nyalaan siang. Di bawahnya pula ialah bukaan ruang masukan udara yang lebih besar.

Ia dilengkali set dapur kompak dengan kendalian satu butang, serta dua soket USB, pemegang aluminium untuk semua pintu. Katilnya pula didakwa lebih selesa. Meja kecil untuk berkhemah pula tersimpan kemas dalam pintu gelungsur kekal ada.

Bahagian bumbungnya pula boleh dilanjutkan ke atas, disepadukan juga bersama tempat tidur di atas dengan fungsi pemalapan lampu, yang boleh dikawal melalui konsol pada siling berkenaan. Menu pada skrin sentuh termasuk Camping (mod), Cool Box, Light dan Set-up.

Di sebalik semua ciri praktikaliti dan teknologi kediaman ini, jangan dilupa bahawa ini adalah sebuah kenderaan. Ia dikuasakan oleh enjin 2.0 TDI sedia ada, serta sistem pacuan semua roda sebagai pilihan tambahan. Selain itu, suis untuk memilih stereng hidraulik atau stereng kuasa elektro-mekanikal juga tersedia.

Kelengkapan dalamannya boleh dipilih untuk menerima sistem infotaimen Composite Audio dan Composition Colour (skrin sentuh 6.5-inci), tetapi pilihan lebih lengkap ialah Discover Media (skrin 8-inci) atau sistem tunjuk arah Discover Pro (9.2-inci) bagi Modular Infotainment Matrix (MIB3) generasi ketiga.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required