Hyundai i10 N Line janaan 1.0L T-GDi, 100 PS/172 Nm!

Hyundai i10 N Line janaan 1.0L T-GDi, 100 PS/172 Nm!

Tiga minggu lalu, Hyundai membuat pendedahan terhadap model kompak urban i10 generasi ketiga. Dan kini tiba giliran i10 N Line pula untuk muncul sebagai variasi terbaru bagi model berkenaan. Kelebihannya? Ia memiliki enjin yang lebih berkuasa dan penampilan dengan kit yang lebih ranggi.

Ini menjadikan i30 sebagai tambahan terbaru dan yang keempat bagi model N Line yang diperkenalkan oleh jenama itu, selepas i30 N Line, i30 Fastback N Line dan Tucson N Line. Tarikan paling besar i10 N Line ini ialah penggunaan enjin 1.0 liter T-GDi tiga silinder yang mampu menghasilkan 100 PS dan 172 Nm. Ini angka yang lebih besar berbanding unit enjin 1.2 liter empat-silinder standard yang menghasilkan 84 PS dan 118 Nm tork sahaja.

Hyundai i10 N Line janaan 1.0L T-GDi, 100 PS/172 Nm!

Berdasarkan maklumat awal, kereta kompak urban ini mungkin ditawarkan dengan sistem transmisi manual lima kelajuan – model standard turut ditawarkan dengan kotak gear automatik. Hyundai i10 N Line dari sudut penampilan menerima rekaan bampar dan gril eksklusif dengan lampu siang LED, membolehkannya kekal membawa mirip i10 biasa. Rim bagaimanapun agak besar untuk sebuah kereta kompak, bersaiz 16-inci.

Lain-lain perincian yang boleh dilihat seperti lencana N Line, logo i10 merah serta skid plate dan diffuser. Ia ditawarkan dalam pilihan enam warna, dengan padanan dua-tona bagi bahagian bumbung. Di dalam, stereng khas jenama N digunakan berserta penukar gear, serta perincian warna merah pada corong pendingin hawa dan pedal. Tempat duduk sport melengkapkan lagi aspirasi lumba untuk kereta kecil ini. Apa pandangan anda, menarik kereta kompak ini?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required