Lego Technic Land Rover Defender 2020 – dengan enjin dan kotak gear berfungsi, berharga RM830

Lego Technic Land Rover Defender 2020 – dengan enjin dan kotak gear berfungsi, berharga RM830

Dah tengok Land Rover Defender generasi baharu yang didedahkan di Frankfurt tempoh hari? Rasa nak beli tapi tak mampu? Ini mungkin boleh mengubat kekecewaan anda – Lego telah melancarkan Land Rover Defender 2020 mereka sendiri dalam siri Technic, dan anda boleh mula mendapatkannya bermula 1 Oktober ini dengan harga RM830.

Dihasilkan dalam siri Technic, bermaksud ia bukan sahaja replika dengan bentuk seakan Defender sebenar, malah turut menampilkan sistem mekanikal yang berfungsi. Set ini mengandungi 2,573 komponen Lego, dan selepas siap dipasang, ia akan membentuk sebuah Defender 90 (jarak roda pendek), dengan ukuran 42 cm panjang, 20 cm lebar dan 22 cm tinggi.

Ia dilengkapkan dengan unit winch, sistem stereng bersama replika enjin enam-silinder yang kesemuanya berfungsi. Enjin tersebut dipadankan dengan kotak gear empat kelajuan bersama nisbah rendah berfungsi dengan dua tuil gear, disifatkan oleh Lego sebagai transmisi paling canggih pernah mereka hasilkan.

Selain itu, Lego Defender ini juga diberikan ciri-ciri lain seperti pintu tailgate yang boleh dibuka bersama tempat duduk belakang yang boleh dilipat kehadapan, ruang storan tambahan pada bahagian sisi, tangga sisi untuk memanjat bumbung, serta rak bumbung yang boleh dibuka dan memuatkan kelengkapan off-road seperti kotak simpanan dan juga traction mat.

Lego Technic Land Rover Defender 2020 hadir dalam tiga pilihan warna iaitu warna hero Olive Green seperti dalam gambar, hitam dan kelabu. Lego Defender ini juga sebenarnya telah didedahkan oleh The Brick Brothers Jun lalu, atau sekitar dua bulan sebelum Defender sebenar membuat kemunculannya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required