Volkswagen perkenalkan ID. Charger baru, dari RM1.8k

Volkswagen perkenalkan ID. Charger baru, dari RM1.8k

Dalam usaha membuatkan mobiliti elektrik mampu menarik perhatian lebih ramai pengguna lagi, Volkswagen bakal memperkenalkan pengecas wallbox yang dipanggil sebagai ID.Charger, dalam masa terdekat ini apabila model hatchback ID.3 baharu memasuki pasaran.

Terdapat tiga versi wallbox, bermula dengan unit penawaran paling rendah ID. Charger. Ia ditawarkan dengan harga 399 euro (RM1.8k), dan mempunyai kapasiti pengecasan sehingga 11 kW (lima kali lebih pantas berbanding soket kuasa domestik biasa), dan menampilkan perlindungan semasa DC fault untuk keselamatan maksimum. Ini bermakna pengecasan untuk ID.3 dengan bateri 58 kWh supaya mencapai kapasiti penuh memerlukan sehingga enam jam, sesuai untuk penggunaan sepanjang malam.

Versi pertengahan pula ialah ID. Charger Connect yang ditawarkan pada harga 599 euro (RM2.7k), dan seperti namanya, peranti ini boleh disambungkan pada rangkaian rumah dan telefon pintar menerusi ketersambungan WLAN atau LAN. Ketersambungan LTE juga ditawarkan sebagai pilihan. Dengan wallbox ini, pelanggan boleh memantau status pengecasan dan ia turut menampilkan ciri termasuk pengurusan aplikasi, penyelenggaraan kawalan jauh dan juga perisian yang dipertingkatkan.

Manakala versi tertinggi untuk wallbox ini ialah ID. Charger Pro, yang menampilkan meter elektrik bersepadu untuk ketepatan bil per kilowat bagi setiap jam, dengan fungsi ketersambungan dari ID. Charger Connect, dan juga didatangkan dengan binaan-dalaman modul LTE. Volkswagen berkata, ia mampu memberikan manfaat buat pemandu kereta syarikat dan majikan mereka. Ia ditawarkan dengan harga 849 euro (RM3.9k) dan setiap pembelian didatangkan dengan liputan data LTE seumur hidup.

Ketiga-tiga pengecas ini mudah untuk dipasang di rumah dan didatangkan dengan kabel pengecasan Type 2. Pelanggan boleh menempah pengecasan ini secara dalam talian atau pun dari mana-mana pengedar Volkswagen bertauliah bermula hujung November ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required