Proton lancar logo baharu, slogan terkini ‘Inspiring Connection’ – misi capai standard antarabangsa

Proton lancar logo baharu, slogan terkini ‘Inspiring Connection’ – misi capai standard antarabangsa

Dengan misi mahu lebih ke hadapan serta mencapai standard antarabangsa dalam industri automotif, Proton telah pun melancarkan logo dan slogan baharu. Pengenalan terhadap logo terbaharu ini merupakan yang ke-enam bagi Proton sejak tahun 1985.

Masih mengekalkan lambang harimau, logo baharu ini lebih diperkemaskinikan dengan sentuhan warna perak (silver) dengan perkataan Proton tertera di bawahnya. Ia direka dengan bentuk yang lebih unik, logo yang memaparkan kepala harimau yang diangkat lebih tinggi, seperti anak panah, yang melambangkan kejayaan Proton untuk terus maju ke hadapan.

Malah pengenalan slogan terkini Proton, ‘Inspiring Connections’, ternyata senada dengan logo baharu. Menurut Proton, slogan tersebut menggambarkan aspirasi jenama automotif pertama negara ini dengan menggunapakai teknologi dan mobiliti bagi mewujudkan hubungan kemanusiaan yang memberikan inspirasi kejayaan dalam kehidupan.

Proton turut mengesahkan, kedua-dua logo dan slogan ini akan mula dipakai untuk model SUV X70 versi CKD yang bakal diperkenalkan pada suku ke-empat 2019. Malah untuk barisan model Proton yang sedia ada seperti Iriz, Saga, Persona dan Exora, logo baharu ini akan digunapakai apabila model terbabit dipertingkatkan. Selain itu, semua penjenamaan Proton termasuk pada pusat 3S/4S juga akan mengguna pakai logo dan slogan baharu ini.

Proton lancar logo baharu, slogan terkini ‘Inspiring Connection’ – misi capai standard antarabangsa

Menurut Proton, penjenamaan baharu ini dipacu oleh tiga nilai teras iaitu teknologi inovatif, kebolehpercayaan dan antarabangsa. Mengulas lebih lanjut mengenai nilai teras ini, ‘teknologi inovatif’ bermaksud Proton komited menggunapakai dan mempersiapkan produknya dengan teknologi paling inovatif yang ada, dengan penyelidikan dan pembangunan (R&D) di peringkat global dan platform Geely INTEC yang maju.

Manakala ‘kebolehpercayaan’ pula untuk menarik perhatian para pelanggan bagi terus menyakini produk dan perkhidmatan Proton termasuk perkhidmatan selepas jualan. Untuk ‘antarabangsa’ pula, ia seiring sejalan dengan cita-cita Proton untuk menjadi jenama global yang unggul dan salah satu daripada tiga pengeluar automotif terbaik di rantau ASEAN.

“Bagi kami, penjenamaan bukan sekadar logo, slogan atau warna. Ia melambangkan aspirasi Proton, dan inilah komitmen kami kepada para pelanggan. Sebab itulah kami tidak tergesa-gesa melancarkan penjenamaan baharu ini sewaktu permulaan perjalanan kami pada tahun 2017. Sebaliknya, kami memfokuskan segala usaha kami untuk menyelesaikan pelbagai isu pelanggan, mewujudkan produk yang lebih baik, meningkatkan rangkaian wakil penjual dan membina semula kepercayaan para pelanggan,” ujar Dr.Li Chungrong, CEO Proton Holdings Bhd

Dato’ Sri Syed Faisal Albar, Pengerusi Proton Holdings Bhd, pula berkata, “Industri automotif moden, sebagaimana industri lain hari ini, harus menggunakan pemikiran global dan antarabangsa. Kerjasama, rangkaian bekalan, piawaian dan bakat global. Inilah apa yang akan terus Proton lakukan. Dan kami berbangga dengan evolusi ini, ia mampu membawa kami ke peringkat yang lebih tinggi.”

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

 

Add a comment

required

required