Kawasaki keluarkan satu lagi teaser Z supercharge

Beberapa minggu lepas, Kawasaki telah mengeluarkan satu teaser yang memberikan petunjuk kemunculan model baru Z supercharge. Dalam video itu, apa yang boleh dilihat cuma grafik kipas supercharger dan juga tulisan Z. Kini, satu lagi teaser dikeluarkan, dan menunjukkan sedikit bayang motosikal itu sendiri dan diberitahu akan muncul pada 23 Oktober nanti (waktu yang sama dengan Tokyo Motor Show)

Pertamanya kita boleh melihat motosikal tersebut mempunyai lampu hadapan yang terbahagi dua dan di atasya terdapat logo sama seperti yang digunakan pada Ninja H2. Bahagian meter juga ditunjuk. Walaupun tidak menyala sepenuhnya, kita boleh melihat lampu fungsi termasuk KTRC, cruise control dan juga ABS.

Skema warna motosikal ini juga seperti sama dengan Ninja H2 iaitu menggunakan kerangka berwarna hijau dan juga panel badan krom gelap yang mempunyai bukaan udara kecil di tepi. Bahagian enjin sekali lagi menunjukkan ia adalah unit supercharge.

Seperti ramai yang sudah tahu, Z digunakan sebagai tanda nama model naked keluaran Kawasaki, yang mempunyai variasi enjin, dari 125 hinggalah 1,000 cc. Sekiranya model baru Z ini menggunakan enjin sama seperti H2, ia mungkin boleh menjadi model Z yang paling berkuasa.

Pada H2, enjin empat silinder empat silinder sebaris 998 cc, yang dibantu oleh unit supercharger keluaran Kawasaki sendiri, mampu menghasilkan kuasa sehingga 200 PS (H2R boleh menghasilkan 310 PS) pada 14,000 rpm dan 165 Nm tork pada 12,500 rpm.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required