Toyota GR Supra dipanggil semula di Amerika Syarikat

Toyota GR Supra dipanggil semula di Amerika Syarikat

Di Amerika Syarikat, BMW telah mengeluarkan notis panggilan balik untuk Toyota GR Supra 2020, melibatkan tujuh unit kenderaan sports tersebut. Menurut laporan rasmi yang dikeluarkan oleh National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), panggilan balik ini dilakukan kerana masalah tapak tali pinggang keledar.

Masalah ini disedari oleh BMW pada 26 Jun 2019, yang menemui bahawa tapak tali pinggang keledar bahagian pemandu kenderaan yang terlibat tidak dikimpal mengikut spesifikasi. Semestinya, masalah ini boleh memberi risiko kecederaan kepada pemandu.

Tiada pembaikan yang boleh dilakukan untuk masalah ini, jadi kereta tersebut akan diganti terus secara keseluruhan. Setakat ini Toyota North America telah menukar empat daripada tujuh kereta yang terlibat, dan pemilik selebihnya sedang dihubungi.

Panggilan balik ini difailkan oleh BMW kerana Supra dikeluarkan secara kontrak oleh BMW di kilang mereka di Magna Steyr, Graz, Austria. Setakat ini tiada sebarang kemalangan atau kecederaan yang dilaporkan berkaitan dengan masalah ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

 

Add a comment

required

required