Drive4Paul Malaysia 2019 – dihadiri Cody Walker, himpun 420 kereta ubahsuai di Bandar M’sia Sabtu ini

Drive4Paul Malaysia 2019 – dihadiri Cody Walker, himpun 420 kereta ubahsuai di Bandar M’sia Sabtu ini

btr

Setelah diumumkan buat pertama kali Jun lalu, Retro Havoc hari ini secara rasmi mengumumkan acara Drive4Paul Malaysia 2019 akan bermula pada Sabtu ini, 12 Oktober 2019 dengan acara perhimpunan kereta-kereta eksotik, sport dan ubahsuai akan berlangsung di lapangan terbang TUDM lama Sungai Besi atau kini dikenali sebagai Bandar Malaysia.

Ini adalah acara Drive4Paul pertama di dunia yang diadakan di rantau ASEAN, dan seperti juga acara sama yang telah berlangsung di Amerika Syarikat, Australia, Hong Kong dan Jepun, Drive4Paul Malaysia turut akan disertai oleh adik kepada mendiang Paul Walker sendiri iaitu Cody Walker.

Jika anda peminat watak Brian O’Conner dalam saga Fast and Furious yang dilakonkan oleh Paul Walker, anda mungkin pernah dengar akan NGO Reach Out World Wide (ROWW), diasaskan oleh Paul sendiri dan ditubuhkan untuk membantu mangsa-mangsa bencana alam di seluruh dunia.

Drive4Paul Malaysia 2019 – dihadiri Cody Walker, himpun 420 kereta ubahsuai di Bandar M’sia Sabtu ini

btr

Walaupun Paul Walker telah meninggal dunia dalam satu kemalangan jalan raya pada 20 November 2013, ROWW masih lagi wujud dan meneruskan kerja-kerja amal mereka. Siri konvoi dan perhimpunan Drive4Paul ini adalah salah satu cara yang dilakukan oleh ROWW bagi mengumpulkan dana untuk mereka beroperasi, dan sudah tentu juga ia adalah acara yang dibuat untuk memperingati pengasasnya itu – yang bukan sahaja pelakon dalam siri FnF, malah turut dikenali sebagai ikon dalam budaya ubahsuai kenderaan di seluruh dunia.

Untuk perhimpunan di Bandar Malaysia Sabtu ini, anda hanya perlu membayar tiket masuk yang bernilai RM10 bagi membolehkan anda masuk ke tapak perhimpunan dan melihat sendiri 420 buah kereta yang menyertainya, dan ada diantaranya adalah replika kereta-kereta yang pernah di pandu oleh Brian O’Connner seperti Nissan Skyline R34, Ford Escort Mk1 dan Subaru Impreza WRX STI GRB.

Drive4Paul Malaysia 2019 – dihadiri Cody Walker, himpun 420 kereta ubahsuai di Bandar M’sia Sabtu ini

btr

Apa yang menarik lagi, Drive4Paul Malaysia ini juga adalah satu-satunya Drive4Paul yang mendapat kerjasama kerajaan tempatan di mana ia telah disokong oleh berberapa agensi kerajaan Malaysia seperti Institut Automotif, Robotik dan IOT Malaysia (MARii), Tourism Malaysia dan juga Lembaga Pembangunan Langkawi (LADA).

Bayaran tiket masuk dan juga yuran penyertaan Drive4Paul Malaysia ini akan disumbangkan sepenuhnya kepada ROWW, dan anda juga boleh menambah sumbangan kepada badan amal antarabangsa tersebut dengan membeli barangan-barangan rasmi Drive4Paul ketika acara tersebut berlangsung.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required