Bisimoto VelosterRaptor N 2019 lawan Civic Type R?

Bisimoto VelosterRaptor N 2019 lawan Civic Type R?

Kebelakangan ini nampak Hyundai sangat sibuk hasilkan kenderaan yang berprestasi. Ingat lagi dengan van drift Starex? Terbaru, syarikat itu bekerjasama pula dengan Bisimoto Engineering untuk menghasilkan Bisimoto VelosterRaptor N Concept, yang khabarnya akan menghasilkan sebuah kereta yang mesra pengguna – naik taraf prestasi bagi model Veloster N Performance Package.

Akan diperkenalkan ketika pameran SEMA 2019, VelosterRaptor ini walaupun kekal dengan enjin asal telah dipasangkan teknologi ekzos dan induksi terbaru. Ini termasuk pelincir khas, sistem ekzos sport, rekaan intake cekap, elektronik maklum balas prestasi, peninjau OBD dan kemaskini aerodinamik.

Model ekzos dan intake yang digunakan menggunakan teknologi pulse-wave untuk memperkemaskan lagi kecekapan volumetrik, serta memperbaiki supercas inertia. Tiada angka output didedahkan ketika ini, tetapi VelosterRaptor N direka dengan bayangan untuk menjadi pencabar kepada Civic Type R – maka, kita boleh jangkakan kuasanya akan melebihi 320 hp.

Lain-lain peralatan yang dinaik taraf termasuk klac daripada Action Clutch, suspensi sport rendah Eibach, brek lebih tebal oleh Tarox, rim Fifteen52 dengan tayar Toyo serta pengecas turbo oleh Turbonetics.

Di luar, ia menerima spoiler belakang kustom, lampu utama yang diubah suai untuk menggunakan komponen Flyryde, serta bahagian gentian karbon oleh Dreamworks. Di dalam, tempat duduk depan Momo yang diringan digunakan. Rasanya kereta ini nanti ada harapan nak “gigit” Civic?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required