Mazda CX-5 2.5L Turbo dilancarkan di Thai – RM256k

Mazda CX-5 2.5L Turbo dilancarkan di Thai – RM256k

Model Mazda CX-5 facelift telah pun dilancarkan di Thailand, sebulan selepas SUV segmen-C tersebut diperkenalkan di negara kita. Dipasang di Malaysia, seperti pasaran kita, barisan CX-5 baharu ini turut disertakan dengan varian CX-5 2.5L Turbo.

2.5L Turbo SP 4WD merupakan varian tertingi untuk CX-5 2019 dan ditawarkan pada harga 1.85 juta baht, atau pun RM256k. Jauh lebih mahal berbanding harga di negara kita yang hanya RM178k.

Enjin yang digunakan oleh 2.5 liter turbo adalah sama dengan yang menjanakan CX-9, dan risalah di Thailand mengesahkan hamburan kuasannya mencecah 231 hp dan tork 420 Nm pada 2,000 rpm. Penjana kuasa ini digandingkan bersama transmisi automatik SkyActiv-Drive enam-kelajuan dengan sistem pacuan semua-roda i-Activ secara standard, tetapi tiada pedal penukar gear untuk mod manual.

Mazda CX-5 2.5L Turbo dilancarkan di Thai – RM256k

Eksklusif untuk varian Turbo, ia didatangkan dengan headlining hitam, pencahayaan ambien, cermin pandang belakang tanpa bingkai dengan fungsi auto kelam, kemasan kayuan, kulit Nappa coklat dan tempat duduk dengan pengudaraan.

Ciri-ciri lain termasuk aloi 19-inci dengan tayar siri 225/55, bumbung matahari, lampu utama LED adaptif auto, bilah pengelap cermin auto, tailgate berkuasa, dan butang penghidup enjin/kemasukan pintar. Varian tertinggi CX-5 ini turut ditampilkan dengan sistem Bose Surrond Sound 10-pembesar suara.

Untuk sistem bantuan pemandu dan keselamatan, ia didatangkan dengan Blind Spot Monitoring (BSM), Rear Cross Traffic Alert (RCTA), Smart City Brake Support Forward (SCBS F), Smart City Brake Support Reverse (SCBS R), Driver Attention Alert (DAA), Lane Departure Warning System (LDWS) dan Lane-Keep Assist System (LAS) are all available, dengan tambahan dalam Mazda Radar Cruise Control (MRCC).

Jadi, dengan harga yang agak ‘mengejutkan’ di Thailand, kira adillah sebab ada beberapa ciri yang varian sana dapat, tapi tidak ditampilkan untuk model Malaysia, iaitu sistem audio Bose, tempat duduk kulit Nappa dengan fungsi pengudaraan, kemasan kayuan, bumbung matahari dan MRCC. Kalau semua ciri sama dengan model Malaysia, pastinya harga pun sama mahal juga kan?

GALERI: Mazda CX-5 2.5 Turbo GLS AWD, spesifikasi Malaysia

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required