Suzuki bakal perkenalkan V-Strom 1000 2020 di EICMA

Bermula 7 hingga 10 November ini, perhatian dunia automotif dua roda akan dialihkan ke Milan, Itali. Hanya ada satu sebab; acara pameran motosikal antara yang terpenting di dunia akan berlangsung di sana. Dan, dunia bakal diperkenalkan dengan pelbagai model serta teknologi terbaru berkaitan jentera dua roda akan ditampilkan.

Banyak jenama telah mula menunjukkan video teaser mereka sejak beberapa tempoh kebelakangan ini. Tetapi, lain pula bagi Suzuki; video yang ditunjukkan ini bukanlah lagi sebuah video acah terhadap motosikal yang akan diperkenalkan. Ini kerana, sosok penuh jentera berkenaan telahpun ditunjuk dengan sangat jelas – motosikal kembara Suzuki V-Strom 1000 versi terbaru untuk tahun 2020.

Selepas kali terakhir diberikan peningkatan pada 2014 (dari segi piawaian emisi), akhirnya generasi terbaru V-Strom 1000 2020 akan memberikan kesegaran yang lebih menarik pada model berkenaan. Ini antaranya melibatkan rupa bentuk baru – boleh dilihat pada lampu utamanya yang kini menggunakan bentuk yang mirip seperti model Katana terbaru.

Seperti yang ditunjuk di dalam video ini, penggunaan paparan meter digital baru juga dijangka akan membuat pemampilan, selain bahagian fairing yang juga ada kelainan. Lain-lain pembaharuan yang dijangka ialah bahagian rubber pad baru, pemijak off-road dan perumah untuk bahagian enjin. Selebihnya, perincian lanjut akan didedahkan ketika pengenalan rasminya nanti.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required