Yamaha Tracer 700 2020 didedahkan sebelum EICMA

Yamaha Tracer 700 2020 didedahkan sebelum EICMA

Pameran EICMA 2019 hanya akan dibuka secara rasmi esok di Milan, Itali tetapi Yamaha telah mendedahkan lebih awal motosikal baru mereka termasuklah Tracer 700 2020. Kita cuma menerima Tracer 900 di Malaysia tetapi di Eropah Tracer 700 ini sudah dipasarkan beberapa tahun.

Perubahan yang dapat dilihat jelas pada model baru ini adalah muka hadapannya yang sekarang menggunakan unit LED seperti jalur di atas sebagai lampu siang dan dua lagi LED projector sebagai lampu utama dan lampu tinggi. Penghadang angin hadapannya juga diubah untuk menjadi lebih aerodinamik dan boleh dilaras dengan satu tangan.

Enjin crossplane CP2 689 cc dua silinder yang sama masih digunakan tetapi sistem suntikan bahan api, pengapian, ekzos serta nisbah gear diubah sedikit dan ia kini mematuhi tahap emisi Euro 5. Kuasa yang mampu dihasilkan adalah 72.4 PS pada 8,750 rpm dan 68 Nm tork pada 6,500 rpm.

Keselesaan motosikal yang didakwa sebagai model paling ringan dalam kelasnya – dengan catatan berat 196 kg – ini juga turut dipertingkat dengan sedikit perubahan pada bahagian tempat duduk penunggang serta penumpang. Kapasiti tangki bahan api masih lagi sama iaitu 17 liter.

Kelengkapan lain yang ada pada Tracer 700 adalah seperti fork hadapan dengan jarak gerak 130 mm, monoshock belakang dengan jarak gerak 142 mm, set cakera berkembar 282 mm di hadapan dan cakera 245 mm di belakang, rim 17 inci dan panel paparan LCD. Ia ditawarkan dalam tiga warna dan akan berada di pasaran Eropah pada bulan Februari tahun hadapan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

  • Yamaha Malaysia bawak le masuk model tracer 700. Kat luar dah lama ada. Bole kat Malaysia ni pulak tak masuk

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  • Jasvinder Singh on Jan 18, 2020 at 1:52 pm

    When will hong leong yamaha bringing this bike to Malaysia?

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required