Renault Captur Trophy kini rasmi di M’sia – RM108k

Renault Captur Trophy kini rasmi di M’sia – RM108k

Setelah didedahkan bulan lalu, kini model edisi khas hanya untuk Malaysia, Renault Captur Trophy secara rasmi dilancarkan pada pasaran tempatan. Crossover istimewa ini dijual pada harga hampir sama dengan model asas Captur iaitu RM107,980, dan turut disediakan dalam pakej Langganan Renault bermula dari RM1,499 sebulan untuk pakej Plan Tetap selama dua-tahun.

Walaupn namanya ada perkataan ‘Trophy’, ini bukanlah model berprestasi tinggi seperti Megane RS Trophy, sebaliknya ia hanya menerima perincian-perincian kosmetik yang lebih sporty dari versi standard. Pertama sekali, model ini diberikan warna badan yang dikenali sebagai Trophy Orange, diinspirasikan dari model-model RS sebenar seperti warna Tonic Orange pada Megane RS.

Kemudian, ia menerima tambahan ciri estetika lain seperti spoiler tambahan pada bampar hadapan dan kemasan seakan diffuser di bampar belakang, serta pelekat badan dengan motif bendera garis perlumbaan petak hitam-putih pada bahagian sisi seakan pada model-model RS sebenar.

Renault Captur Trophy kini rasmi di M’sia – RM108k

Captur ini juga hadir standard dengan lampu utama dan bilah pengelap cermin automatik, pintu tailgate belakang berkuasa dengan fungsi tanpa sentuhan dan kamera undur. Pada bahagian dalaman, ia menerima sistem multimedia MediaNav dengan skrin sesentuh tujuh-inci bersama navigasi dan sambungan AUX, USB dan Bluetooth serta sistem kunci pintar dengan butang penghidup enjin. Bagi aspek keselamatannya pula, ia dilengkapi dengan empat beg udara, ESC dan bantuan mula mendaki.

Tiada sebarang perubahan mekanikal pada crossover segmen-B ini dimana ia masih dijana unit sama seperti model standard iaitu enjin piawaian Euro 6 1.2 liter TCe 120 turbo empat-silinder yang menghasilkan 120 PS dan tork maksima 205 Nm bermula 2,000 rpm, serta dipadankan dengan kotak gear klac berkembar automatik Efficient Dual Clutch (EDC) enam-kelajuan. Dengan ciri Auto Start, gandingan ini memperolehi bacaan penggunaan bahan api 5.9 liter bagi setiap 100 km dalam kitaran NEDC.

Buat permulaan, pengedar Renault di Malaysia iaitu TC Euro Cars menawarkan lima pembeli Captur Trophy terawal peluang untuk membawa pulang hot-hatch Megane RS selama sebulan. Manakala pelanggan yang memilih pelan langganan Switch Prime akan menikmati akses percuma kepada barisan kereta Renault termasut Koleos dan Megane RS.

Renault Captur Trophy kini rasmi di M’sia – RM108k

Syarikat itu turut menawarkan program tukar beli Renault Honour, yang akan menjamin harga Captur anda jika anda memilih untuk membeli model Renault baharu pada masa akan datang. Walau bagaimanapun, program ini hanya ditawarkan dalam masa terhad.

Setiap pembelian Captur Trophy ini turut hadir dengan waranti pengeluar selama lima tahun dan tanpa had perbatuan, bersama pakej servis dan penyelengaraan percuma (termasuk kos upah dan alat ganti) selama lima-tahun atau 100,000 km.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required