Renault Captur Trophy dalam imej RS bakal diperkenal

Renault Captur Trophy dalam imej RS bakal diperkenal

Biasanya, imej RS hanya digunakan untuk model-model prestasi oleh Renault Sport. Tetapi, lain ceritanya di Malaysia, kerana model Captur pula kini diberikan sentuhan kosmetik yang sama oleh TC Euro Cars – dan yang anda lihat ini ialah Renault Captur Trophy, edisi terbaru yang akan diperkenalkan tidak lama lagi.

Paling ketara ialah warna oren yang digunakan. Dan, bersekali dengan warna Liquid Yellow, ia merupakan warna yang sangat sinonim dengan model-model Renault Sport yang pernah ada sebelum ini. Lihat Megane RS dalam warna Tonic Orange di sebelahnya, anda akan dapat lihat kemiripan itu. Namun pada Captur Trophy, warnanya dikenali sebagai Trophy Orange yang unik.

Renault Captur Trophy juga akan dipasangkan tambahan spoiler pada bampar depan dan belakang, sementara di sisi ada pelekat petak hitam-putih. Motif bendera garis penamat ini juga biasa kita lihat pada model-model RS.

Renault Captur Trophy dalam imej RS bakal diperkenal

Jelasnya, semangat lumba dan litar ingin disuntik pada Captur, walaupun hanya sebagai hiasan dan bagi menaikkan seri imej semata-mata; lihat juga rekaan diffuser di belakang. Bagaimanapun, kit badan ini khabarnya masih dalam proses kemaskini, dan mungkin berlainan dari versi sebenar yang akan dikenakan pada unit untuk dijual nanti.

Captur Trophy menggunakan mekanikal yang sama dengan versi kemaskini terbarunya, yang antara lain datang dengan unit enjin piawaian Euro 6, 1.2 liter TCe 120 pengecas turbo empat-silinder yang menghasilkan sebanyak 120 PS dan 205 Nm tork dari 2,000 rpm – 15 Nm lebih berbanding yang lama. Ia kemudiannya dipadankan dengan kotak gear automatik Efficient Dual Clutch (EDC) enam-kelajuan, kini dengan ciri Auto Start, serta bacaan penggunaan minyak 5.9 liter bagi setiap 100 km bagi kitaran NEDC.

Renault Captur Trophy dalam imej RS bakal diperkenal

Kit standard lain termasuklah sistem multimedia MediaNav dengan skrin sesentuh tujuh-inci bersama navigasi dan sambungan AUX, USB dan Bluetooth, kamera undur, kemasukan tanpa kunci, butang push start, pengunci pintu auto, lampu utama dan bilah pengelap cermin auto. Bagi aspek keselamatannya pula, ia dilengkapi dengan empat beg udara, ESC dan bantuan mula mendaki.

Renault Captur Trophy dijangka akan diletakkan tanda harga yang sama dengan Captur+ pada RM107,980 atas jalan tidak termasuk insurans. Kereta yang anda lihat ini mungkin tidak akan serupa sepenuhnya dengan unit sebenar yang akan dilancarkan nanti.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required