Honda buat pertama kalinya menunjukkan kepada dunia Jazz 2020 semasa Tokyo Motor Show 2019. Ini adalah model generasi keempat bagi Jazz, dan melibatkan banyak perubahan terutamanya penampilan luar dan dalam. Kami juga berada di sana dan dalam video ini kami lakukan tinjauan awal terhadap lima varian yang ditampilkan.

Jazz baru ini cuma akan memasuki pasaran Jepun pada bulan Februari 2020, sementara Honda Malaysia pula setakat ini masih tidak mahu mendedahkan bila ia akan tiba di Malaysia. Seperti biasa, kami jangkakan Malaysia cuma akan menerimanya selepas negara jiran seperti Thailand.

Perincian teknikal Jazz baru ini juga masih belum didedah sepenuhnya, tetapi ia diberitahu mempunyai versi hibrid yang menggunakan sistem i-MMD baru dengan dua motor elektrik untuk menggantikan sistem i-DCD sebelum ini. Untuk padanan enjinnya, kami menjangkakan khidmat unit 1.5L i-VTEC yang sama.

Saksikan video ini dan anda akan dapat melihat lebih jelas apa perubahan yang dilakukan pada Jazz baru generasi keempat ini.

GALERI: Honda Jazz 2020 di Tokyo Motor Show 2019